ART Syncgen wordclock of toch Innerclock Sync Gen ii pro

Sound_Avenue

Ouwe rot
Lid sinds
14 april 2009
Berichten
1.697
Het wordt tijd voor mij om hier een oplossing voor te kiezen.. hier een goedkope en een dure oplossing.. heeft iemand tips?
 
Mijn midi strak krijgen is het voornaamste. Heb een Alphalink SX en een Motu Timepiece AV. Die zijn op zich te wordclocken met een centrale wordclock, de goedkoopste oplossing. Sync is tussen pc en Alphalink nu over MADI en dat wil ik t liefst zo houden denk ik. Ik lees alleen maar extreem tevreden verhalen over Innerclock maar de prijs is flink. Als ik de uurtjes uitvogelen optel rechtvaardigt dat de prijs wel denk ik.. ik zie net dat er een Innerclock Eurorack module bestaat dus dat scheelt ook weer wat..
 
Het enige dat ik nog niet begrijp is waarom de verschillende uitgangen een verschillend aantal pulsen uitsturen per tijdseenheid? Wil je dat niet altijd zo hoog mogelijk hebben?
 
Ik denk dat je wordclock en midiclock door elkaar haalt, de innerclock is puur midi en heeft niks met wordclock van doen
 
Mijn bedoeling was om met wordclock de midi van de Motu Timepiece AV te syncen.. alleen kan die alleen als master functioneren. Ik neem aan dat jouw Syncgen je midi aanstuurt - hoe loopt jouw keten vanaf daar precies?
 
Mijn bedoeling was om met wordclock de midi van de Motu Timepiece AV te syncen.. alleen kan die alleen als master functioneren. Ik neem aan dat jouw Syncgen je midi aanstuurt - hoe loopt jouw keten vanaf daar precies?


Met wordclock clock je je converters/geluidskaarten zodat ze samen op dezelfde samplerate werken, midi staat daar los van!
 
Kwartje is gevallen thnx :) En als ik de midi uitgang van de Alphalink gebruik, loopt midi in theorie dan helemaal strak met mijn audio?
 
Nogmaals wat wil je bereiken?
Een timepiece is voor MTC/SMPTE ofwel syncroniseren audio video, laten werken van locators jog shuttles etc.
Een innerclock regelt een ofset en regeneert en clock zodat EXTERNE midi sequencers strak meelopen met je daw.
Een innerclock doet NIKS als je sequenced in je DAW
Een innerclock kan ook niet ZONDER DAW
Een innerclock is geen masterclock waar je je daw aan kan slaven.
 
De SSL Alpha link is een AD/DA converter die voorheen onder de merknaam Soundscape werd gevoerd.
Hier is een plaatje (zie de gelijkenis):

http://www.zenon-media.com/FS/8888915/Atom866.png

Je kan alle in en output routing van een SSL Alpha link op twee manieren configureren.
1: via de knopjes op de voorkant. Helaas zijn hier de mogelijkheden erg beperkt.
2: via de brede connector op de achterkant met behulp van een Soundscape geluidskaart.

Het configureren via die Soundscape interface geeft veel meer mogelijkheden. Zo kan je per 8 kanalen alle routing bepalen. Dat kan niet via de voorkant. Stel je wil twee Alpha links daisy chainen op 1 MADI bus, en je wil aan die Alpha links ook nog twee ADAT converters hangen (dit is de setup die ik in de studio draai), dan moet je per se via die Soundscape configureren.
Dit is irritant.

Wat ik me heb laten vertellen is dat die midi interface op de achterkant van de Alpha link eigenlijk bedoeld is voor deze functionaliteit. Dus: uitgebreidere configuratiemogelijkheden via midi. Maar dit is helaas nooit geimplementeerd.
Dit is nog irritanter :D
 
Idd, ben ook nog steeds supertevreden met m'n alphalink, diverse DACs in huis gehad, maar geeneen kan tippen aan de alphalink
 
Het wordt in rap tempo helderder, dank voor jullie feedback.

Ik heb op dit moment mn Motu Timepiece AV met USB aan mn pc hangen. Ik ben niet heel tevreden over de syncing, en de noten die geregeld blijven hangen.. Ik heb het idee dat er vrij veel werk gaat zitten in het achterhalen van de storende factoren.. dus ik zoek een zo simpel en direct mogelijke manier om verschillende externe apparaten aan te sturen met midi. Ik werk met Ableton Live.

Een uitkomst zou ook kunnen zijn dat dat met de Timepiece met USB mogelijk zou moeten zijn, en ik alles echt zo simpel mogelijk moet proberen te houden.. ik heb laatst een Oberheim Strummer geprobeerd aan te sturen met de Timepiece, maar die schopte echt alles in de war omdat deze een zgn. 'midi mirror' veroorzaakte.
 
Ok, maar wie sequenced? De daw of de hardware? Staat midi thru/out overal uit? Kan namelijk ook prima gewoon een midiloop zijn

Ff resume: een syncgen koop je om meerdere apparaten die iets met clocksignaal kunnen, synchroon, jittervrij met elkaar EN DAW te laten lopen
Maak je geen gebruik van clockfunkties en/of sequence je vanuit je DAW, dan voegt een syncgen niks toe aan je setup. Een syncgen is dus NIET e.o.a. Magisch kastje wat je daw spontaan strakker laat spelen.
 
De DAW sequenced, externe apparatuur zijn enkel synths en FX. Midi outs wil ik waar mogelijk wel benutten, maar denk dat ik wat instelwerk in de Motu te doen heb. Over de hangende noten meen ik ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is dat de note off signalen niet goed doorkomen.. ik zal me daar eens wat verder in verdiepen.
 
Back
Top