parrallel aansluiten fx ? Wet/Dry ?

benjaminb

Stamgast
Lid sinds
15 november 2005
Berichten
250
Hallo allemaal,

Graag had ik wat uitleg gehad over :
* drukknop achteraan op men fx : +4dB, -20dB
* hoe dry/wet te regelen als je een fx box in parrallel aansluit op een mixer.

Ben niet zo'n mixer, FX techie en heb wat raad nodig.

Heb een sony DPS V77 FX waar ik zeer tevreden van ben. Mijn mixer is een mackie 1604 VLZ 3 .
In de manual van mackie las ik : reverb sluit je in parrallell aan.

het aansluiten is allemaal gelukt, als ik dus nu bv aux3 (waar men V77 op zit) naar "unity" breng en in het main mix gedeelte hetzelfde doe hoor ik echter bijna geen verschil.
Heb de indruk dat er teveel "dry" signaal tussenzit.

Uiteindelijk vond ik achteraan op de FX een +4dB en -20dB knopje. Bij het instellen op +4dB kon ik al in het main mix gedeelte op de unity stand voor aux3 veel meer wet horen. Ben echter nog steeds niet tevreden... Als ik hem in serie aansluit lijk ik veel meer controle te hebben over wet/dry regeling van men sound.
Lijk enkel tevreden te zijn als ik in het main mix gedeelte de AUX3 voorbij de unity stand laat gaan (nog db's bij ???)

Graag wat advies

alvast bedankt
 
Er is natuurlijk ook nog een wet/dry instelling op men FX zelf... Moet deze misschien volledig op wet gezet worden als je hem in parrallel gebruikt ? Aangezien je eveneens een dry signal in parrallel hebt zitten via mixer ?
 
Full wet op het effect apparaat dus, per kanaal de hoeveelheid signaal nasr je effect regelen
 
ok thx, gisteren nog wat dingen ontdenkt. In de settings van de dps v77 heb ik een mono setting gevonden. alles lijkt beter te klinken. (gebruik hem ook voor mono modular synth)

Zorg er nu inderdaad voor dat ik alles op full wet zet in de fx, klinkt al stukken beter
 
Back
Top