[02-08] - Photonic Festival (Soest)

Knaller

minimal moozik
Lid sinds
3 september 2002
Berichten
502
Locatie
Aalst (NB)
Photonic Festival
2 augustus 2003
openlucht-theater Cabrio, Soest (NL)
16:00 – 5:00 AM

line up - audio

-Alex Paterson (the Orb – UK)
-Krill Minima (live-DE)
-Digital Verein (live-DE)
-Moos (NL)
-Ambient Daan (NL) & Lenny Ibizarre (UK)
-Walter (NL)
-Jiggy (NL)

line up - projection

Photonic Visuals (NL)
Judocus (NL)
Robotfunk (NL)
ArtiVizuals (NL)
Stalker (NL)

line up - theater

Vistazo (NL)
Hairytales(NL)


Dit is de laatste update van de line up die ik heb gezien, in totaal zouden er 10-13 live acts komen.

Grz.

Knaller
 
dit wordt echt vet!
ik hoorde er net pas van, maar midden in de bossen naar visuals en ambient enzo luisteren, dat is toch veel beter dan met 60duizend man aan de pillen stampend op weer dezelfde dj's als vorig jaar (ik doel op dancevalley natuurlijk).

ik verwacht Arv trouwens ook in Soest, aangezien de helft van zijn Orb daar ook staat.
 
even de volledige line-up (alleen audio):

Alex Paterson (The Orb)
[size=0,5]Alex Paterson is de voorman van de legendarische ambient live act The Orb. The Orb heeft vele klassiekers op hun naam staan (denk aan Adventures Beyond The Ultraworld, UFOrb en de single Little Fluffy Clouds) Hun nieuwe album, Bicycles & Tricycles ligt in September in de winkels.
Op het Photonic Festival zal Alex een 21/2 uur durende DJ-set laten horen [/size]

Dj MoosZ
[size=0,5]Een bekende naam in de scene rond Den Haag. Samen met het BAF sound systeem heeft hij vele underground feesten op zijn naam staan en is tevens een vaste kracht achter het independent muziek festival State X. In de week van 21 t/m 27 july speelt Moos op een ander visueel experiment in het Omniversum in Den Haag[/size]

Walter
[size=0,5]Walter is een van de residents van de Melkweg te Amsterdam. Hij heeft optredens gedaan op zeer diverse locaties in Europa en Amerika, maar houdt ook nog steeds van kleine feestjes in obscure kraakpanden. Hij zal een combinatie laten horen van ambient, dub en verschillende cross-overs , doorweven met een verhaalijn[/size]

Ambient Daan
[size=0,5]De vaste gastheer in de chill out tent op Dance Valley en is ook elke 3de zondag van de maand te horen in de nieuwe Amsterdamse club TWSTd.
Daan draait al sinds het begin mee in de ambient scene [/size]

Lenny Ibizarre
[size=0,5]Deze DJ/producer heeft vele cd´s en dvd´s op zijn naam staan. Van zijn compilatie cd ¨Chilled Ibiza¨ zijn er in de UK al 450.000 verkocht. Hij is deze zomer ook te vinden op de festivals: Dance Valley, Roskilde, Solipse en The Big Chill. [/size]

Digitalverein
[size=0,5]Digital Verein is een Duitse live act en is al sinds 1990 bezig zijn met elektronische muziek.
Heeft o.a. optredens heeft gedaan op de World Expo in Hannover.
Zijn muziek is minimaal maar ritmisch en melodieus[/size]

Krill.Minima
[size=0,5]Zeer minimale en abstracte ambient
Net als Digitalverein komt deze live act van het label thinnerissm[/size]

Clique
[size=0,5]Nieuw toegevoegd aan de line up, experimentele soundscapes bestaande uit rauwe sounds en innoverende ritmes
meer info volgt[/size]

X-ray (Robert)
[size=0,5]Nieuw toegevoegd aan de line up. een speciaal kort audio-visueel project , gemaakt voor dit festvial..
meer info volgt snel..[/size]

No Shado
[size=0,5]Doet een live-act Hij gebruikt Hij maakt gebruik van sound modules zoals een Virus C een Roland en een PC , die zijn afgestemd op quadrophonische output.. Je zal veel van hem teruglezen op de forum..[/size]



tekst rechtstreeks gekopieerd van de officiele site
 
Mij kun je er waarschijnlijk ook tegen het lijf lopen. Lijkt me wel een leuk feestje :)
 
wat leuk dit

wat leuk dit

Heren,

Ik hoop jullie allemaal te zien want we kunnen iedereen goed gebruiken!
Leuk dat er topics ontstaan zomaar spontaan! HOPE TO SEE YOU ALL THERE!

gr Arnold
 
Tof idee, zo'n openlucht-space-nachtje!

Als het weer een beetje meezit, dan denk ik dat ik ook een retourtje soest neem! Let's see...
:dj:

In ieder geval een orgineel en leuk inititief van de mensen die dit organiseren!
 
Blah... kaarten zijn uitverkocht! helaas pindakaas =(
 
IK vind het wel cool dat er op deze thread/onderwerp veel meer positief wordt gereageerd dan de op de Dance Valley thread :D :D


toch een negatief berichtje: ze willen na 2'en 's nachts de versterkte muziek uit zetten (begrijpelijk, in een bos) terwijl het festival oorspronkelijk tot 5 uur door moet gaan... Ach, de VJ's gaan wel door iig, en waarschijnlijk ook onversterkte instrumenten.


C ya all @ Photonic!


Arv
 
super relaxed!

super relaxed!

wow, dat Photonic festivalletje smaakt naar meer! Ik was er, en Cyan-Circle was er ook, en nog iets van hoogstens 500 mensen. Relax!
Was een mooie plek midden in het bos, een soort amfitheater met een soort zeildoek boven het midden gedeelte waar met behulp van een dozijn beamers allerlei vage shit op werd geprojecteerd.
We hebben de live optredens grotendeels gemist omdat dat al aan het begin van de middag begonnen was en we pas tegen negenen aankwamen.
We waren wel op tijd voor de set van LX Paterson, die er 2,5 uur een heel vage muziek keuze op nahield. Ik had persoonlijk gehoopt dat ie wat van het oude Orb werk draaide, maar helaas het was voornamelijk modern en veel hiphop achtige beats. Op zich wel cill.

Lof voor de organisatie! Ik heb zelden zo een gemoedelijk festival meegemaakt! Ik heb ook totaal geen security gezien (was ook niet nodig)



gr
Arv
 
bravo! bravo!

volgende keer kom ik weer!
 
was wel cool ja :)
Vond de VJ kant wel wat tegenvallen soms. Zeker op bij het podium was het een beetje een rommeltje van allemaal beelden door en over elkaar op dat grote zeil, zonder dat er nou echt een soort idee achter leek te zitten. Muziek was wel aardig, maar toch goed dat er later nog wat beats in kwamen, ander was het allemaal wel erg slaperig geworden. Hetgeen meneer Patterson ten gehore bracht vond ik nou ook niet echt super interessant of zo.
Maar zeker goede sfeer, een soort spaced-out versie van het sprookjesbos :)
 
jajajaja ouwe thread... :D

maar met een rede omhoog geschopt, nl zit er dit jaar weer een soortgelijke festival in de planning? Zou erg cool zijn IMO


gr
Arv
 
Ik denk het wel, ze hebben zelfs een gouden kabouter gewonnen voor beste festival op een bijzondere locatie.
 
Origineel geplaatst door Arv
jajajaja ouwe thread... :D

maar met een rede omhoog geschopt, nl zit er dit jaar weer een soortgelijke festival in de planning? Zou erg cool zijn IMO


gr
Arv

gekke vraag om hier te stellen
je kan beter jarno even mailen als je het echt wil weten
 
Origineel geplaatst door matt second
gekke vraag om hier te stellen
je kan beter jarno even mailen als je het echt wil weten

Wat loop je nou weer te mekkeren Matthijs!! :D


maar goed, ik keek net op http://www.photonic-festival.nl/ en daar staat dus dat 6&7 aug 2004 er weer iets leuks te verwachten valt... :)
 
Back
Top