yamaha o1x op win7 64b

Janpy

Ingeburgerd
Lid sinds
1 januari 2009
Berichten
38
Locatie
delfzijl
Er is al veel geschreven over de o1x op win7 64 bit
Al zou je hem al niet als audio interface gebruiken, als cotroller is het ook een prima ding.
En hij werkt wel onder win 7 64 bit
Het is even een klusje maar dan werkt hij (bijna) probleemloos.
Het enige probleem wat ik tegen kom is dat je mlan uit moet zetten als je de pc afsluit.
HElaas is het mlan/o1x forum foetsie, echter heb ik toendertijd een deel bewaart waarin staat hoe en wat.
In de zip bijlage zit een copy hiervan.
Voor diegene die hum o1x niet bij het oud vuil willen doen.

Blijft tuurlijk belachelijk dat yamaha de o1x gebruikers zo in de kou laat staan.
groet Jan

Alle credit naar de maker hiervan Mister Snanto

Bekijk bijlage mlan 64bit howto credits snanto.zip
 
Laatst gewijzigd:
De installatie verloopt mbv instructie vlekkeloos. Mlan midi werkt, maar bij mlan audio gebeuren er vreemde dingen. Er is geluid maar dat lijkt door een distortion plugin te zijn gehaald. Ook is de benaming van alle kanalen hetzelde en ook weer verschillend, afhankelijk waar je in mijn geval cubase de verwijzing maakt. Al met al nog geen bruikbare setup tenzij je zoals janpy alleen de midi functies gebruikt. Als iemand andere ervaringen, tweaks weet om het eea audio technisch goed te krijgen, dan hou ik me aan bevolen.

@janpy nogmaals bedankt voor het delen van de info
 
Hallo
Ik zal nog eens kijken hoe het bij mij met audio gaat, dit is al een tijdje geleden.
Heb ook eens iets gelezen over conflicten met netwerk kaarten.

Groet Jan
 
Hallo Allemaal
Heb even een testje gedaan met audio
1 kanaal in en stereo uit.

Dit werkt prima.

Groet Jan
 
Ik heb zojuist Cubase 7.5 geinstalleerd (x32) Mlan had ik er al op staan (Cubase 5 en 6) In Cubase heb ik alle midi en Mlan kanalen tot mijn beschikking. Als remote control heb ik Mackie Control genomen... Midi bus 1 ... mixer in Cubase mode.... werkt als een tierelier. (Wel ff je functieknoppen e.d. zelf mappen ;-) )

Enjoy en SUCCES!!

Greetzzzz
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top