Synthmaster 2.5

PascalVB

Ouwe rot
Lid sinds
19 september 2009
Berichten
508
Locatie
Antwerpen
http://www.kv331audio.com/

Ik heb deze soft synth "per ongeluk" ontdekt via een video van Armin van Buuren.
Na even beluisteren meteen aangeschaft (momenteel 25% korting + 5% extra als je je abonneert op de newsletter).

Dit is zonder twijfel samen met de Virus TI en LuSH-101 mijn favoriete digitale synth.

Ook op Synthforum heb ik er nog quasi geen threads over gevonden...? Raar, want dit is echt een enorm goede plugin voor weinig geld.
 
Klinkt inderdaad heel goed.

Is deze een beetje 'CPU' vriendelijk?

Mocht iemand me vertellen dat dit de nieuwe Acces Virus TI3 was, dan had ik dat geloofd.
 
Wat is CPU vriendelijk... Hangt uiteraard allemaal af van de configuratie die je gebruikt. Op een oude Pentium III zal het wel problematisch zijn, maar een recente i5 of i7 kan dit met gemak aan.
Het is zeker geen CPU hog zoals Diva.

En ik ben blij dat je die vergelijking met de Virus maakt, want ook in mijn oren is de kwaliteit inderdaad van dat niveau...
 
Er is erg hard gewerkt aan deze synth (nog steeeds trouwens) en de ontwikkelaar is al met een scheef oog aan het kijken naar een versie 3.

Het is een erg krachtige alleskunner en wordt door diverse tijdschriften e.d. ook erg hoog aangeschreven. De CPU load bepaal je voor een groot deel zelf door de audio kwaliteit te bepalen. Ook de preset packs zjin erg goed en worden door zeer getalenteerde sound designers geleverd.
 
Wel een alleskunner, maar voegt weinig toe aan bijv. U-He Zebra, D16 Lush of NI Massive. Niet zo speciaal en weinig vernieuwend ten opzichte van andere softsynths.

Leuk als je weinig tot geen softsynths hebt, maar voor mij voegt het niets toe aan het bestaande aanbod.
 
Na een aantal jaren hype, heb ik voor mijzelf besloten dat NI Massive voor mij de beste "alleskunner" is, andere VSTi's voegen niks toe behalve blabla en andere gui
 
Om LUSH101 nou met Synthmaster te vergelijken.....da's echt iets compleet anders. Ben het er idd wel mee eens dat veel van deze synths min of meer hetzelfde kunnen..Massive, Zebra en Synthmaster.
Verder snap ik de vergelijking met de Virus TI, maar die klinkt in mijn beleving echt wel beter. De Virus heeft alleen weer andere mankementen, da's alleen weer een ander verhaal.

Beste is om er gewoon eentje te kiezen en die goed te kennen, zoals Raephie dat kennelijk heeft gedaan
Persoonlijk ben ik niet echt kapot van de GUI van Synthmaster en hij nodigt mij niet zo uit tot het maken van sounds dus voor nu sla ik hem over.

Dat alle VSTI's hetzelfde klinken is deels waar, maar ook een beetje kort door de bocht.
Ik denk dat je de klanken van bijvoorbeeld de Reaktorensembles Razor, Prism en Lazerbass niet zo makkelijk uit andere synths kunt toveren
 
De bepalende factor in hoe VSTs klinken ligt volgens mij meer in het filtergedeelte en eventueel interne fx. Als je dingen droog luistert kan het wel een beetje hetzelfde klinken. Maarja, GUI / presets spelen natuurlijk ook een rol in eerste instantie.
 
Back
Top