Ruimtelijk pop nummer (U2 stijl)

jopjoey

Ingeburgerd
Lid sinds
24 december 2002
Berichten
95
Locatie
Arnhem
Hallo, Ik heb met de pc geprobeerd om eens een pop nummer te maken.
En dit lukte al zeg ik het zelf aardig, mede te danken aan de vette warp vst plugin zitten er mooie basgitaar geluiden in.
Ik hoop dat jullie dit nummer willen reviewen.
Ben nog op zoek naar een zanger(es) (of lange vocal samples) die hier wat over heen kan zingen/praten, ben benieuwd hoe het nummer dan klinkt.

Groeten Jop

http://music.globalbeatz.net/producer_tracks/joppop.mp3

p.s rechtermuisknop doel opslaan als of kopieeren en plakken aub.
 
Laatst gewijzigd:
Hello there. You were probably trying to download a mp3 from us linked from a different site. To help keep server costs down we block offsite links to our mp3s. Demand is rising, and we only have so much bandwidth.

We do want you to get your hands on what you were looking for however.

If you wanted a DJ Mix, search for it by clicking here.
If you wanted a Producer's Track, search for it by clicking here.

To see a list of all the stuff you can search for in our database, click here.

Feel free to check out our messageboard too, we think it's pretty cool. It can be reached under the "Discuss" link at the top of your screen.

Site administration can be reached at admin@globalbeatz.net.

Enjoy the site!
Ben Wills and Andrew Davidoff
TBn Administration
 
Toch wel erg veel galm hoor. Dan kan best wel wat minder. Dat je het net niet meer hoort is meestal ongeveer goed. :)

En die baslijn kan bijv ook wat meer met de melodie meedoen ipv de hele tijd hetzelfde. (Dat doe ik zelf ook vaak hoor, maar bij pop is dat toch wat gebruikelijker.)

Suc6
 
Pop? U2?

Heeft wel iets 'eeties' maar inderdaad zoals Fuse ook al aangeeft te veel galllllmmmmmm. ;)

En uh, zonder vocalen geen pop en zonder gitaren geen U2!
 
Ligt het aan mij of zitten er sommige stukken/akkoorden in die gewoon vals zijn?
Verder moet je het bassgitaar-geluidje wat ronder maken, het klinkt te computer-achtig. Misschien tegen het eind van een aanslag de cutoff terugdraaien bij ieder noot..? Ik noem ook maar iets...

Verder vind ik het nogal een vrolijk nummer, als je er vocalen indoet, zou ik er een vrolijke "feest"-vocal overheen knallen... Past hier goed bij denk ik :)

En ik MOET weten hoe je het gitaar/viool-geluidje hebt verkregen/gemaakt dat er bij 2:39 inkomt ... Klinkt namelijk erg veel als de lead van "Gouryella - Gouryella"... En zulke presets/synths zijn natuurlijk nooit weg (vind ik)... :)
 
Hello there. You were probably trying to download a mp3 from us linked from a different site. To help keep server costs down we block offsite links to our mp3s. Demand is rising, and we only have so much bandwidth.

We do want you to get your hands on what you were looking for however.

If you wanted a DJ Mix, search for it by clicking here.
If you wanted a Producer's Track, search for it by clicking here.

To see a list of all the stuff you can search for in our database, click here.

Feel free to check out our messageboard too, we think it's pretty cool. It can be reached under the "Discuss" link at the top of your screen.

Site administration can be reached at admin@globalbeatz.net.

Enjoy the site!
Ben Wills and Andrew Davidoff
TBn Administration

Als je iets niet kan downloaden, moet je met rechtermuisknop is op de link klikken en dan voor doel opslaan als/save as kiezen.
 
http://music.globalbeatz.net/producer_tracks/joppop.mp3

Ik vind vooral de melodien wel lekker klinken. Ook is je geluidenkeuze wel apart.
 
Hmm, wel apart! En daar hou ik wel van. Maar ik denk dat sommige melodieen en tegenmelodieen net effe teveel afwijken en/of niet zo bij elkaar passen om een harmonisch geheel te vormen. Dit kan natuurlijk je bedoeling zijn, maar ik mis de samenhang een beetje..

netjes hoor!

Arf
 
hmm beetje u2 achtig ergens ja. akkoorden enzo zouden van u2 kunnen zijn (komt me bekend voor sommige dingen? ist u2?die 1e basspart doet me beetje denken aan mothers of the dissapeared. daar ergens aan het einde. klinkt ook wel zo.)

het klinkt niet slecht alleen als het dus u2 achtig moet worden dan idd meer gitaar en zang. en ook eens wat andere drums. Larry mullen speelt altijd op ieder nummer zelf drums. Soms met drumbox erbij maar altijd ook wat dingen zelf.

Voor 1e nummer ist goede compositie. Akkoorden bevallen me. die bas die lager gaat en het akkoord hoog is goed gedaan.
 
Hey bedankt voor de reviews,
Het moet niet echt een u2 nummer worden maar de basslijn lijkt er een beetje op vandaar.
Qua samenhangend geheel is het inderdaad nog niet af? ik zoek eigenlijk een lange vette vocal of zanger voor dit nummer, iemand?
Qua valse noten, heb je inderdaad gelijk :( , dit komt omdat mn pc niet meer normaal is, hij loopt vast bij teveel geluiden, luisteren wordt hierdoor een beetje moeilijk en moet dus elk stukje renderen om het goed te kunnen luisteren, erg frustrerend, maar ik ga mn pc upgraden. die lead is gewoon gemaakt met een cubase sx synth die er al in zat en dan een warp vst effect erover heen en natuurlijk reverb etc.
Ik heb trouwens de galm verminderd, ook hoor ik dit elf niet goed omdat mn subwoofer nogal laag blaast waardoor de galm minder lijkt. :( inderdaad ik heb nieuwe gear nodig om het nummer gelikt te maken, dit kan ik nu helaas nog niet.
Weet trouwens iemand of je dr met meer ram en snellere processor al bent, om je pc up te graden?

Groeten
 
Origineel geplaatst door jopjoey
Hey bedankt voor de reviews,
Het moet niet echt een u2 nummer worden maar de basslijn lijkt er een beetje op vandaar.
Qua samenhangend geheel is het inderdaad nog niet af? ik zoek eigenlijk een lange vette vocal of zanger voor dit nummer, iemand?
Qua valse noten, heb je inderdaad gelijk :( , dit komt omdat mn pc niet meer normaal is, hij loopt vast bij teveel geluiden, luisteren wordt hierdoor een beetje moeilijk en moet dus elk stukje renderen om het goed te kunnen luisteren, erg frustrerend, maar ik ga mn pc upgraden. die lead is gewoon gemaakt met een cubase sx synth die er al in zat en dan een warp vst effect erover heen en natuurlijk reverb etc.
Ik heb trouwens de galm verminderd, ook hoor ik dit elf niet goed omdat mn subwoofer nogal laag blaast waardoor de galm minder lijkt. :( inderdaad ik heb nieuwe gear nodig om het nummer gelikt te maken, dit kan ik nu helaas nog niet.
Weet trouwens iemand of je dr met meer ram en snellere processor al bent, om je pc up te graden?

Groeten

tja je kan dat doen maar veel helpt het niet. Je zal op zun minst moederbord moeten kopen met fan, cpu, geheugen erop. Kost niet zo duur. Voor 150 heb je al zeker iets wat redelijk snel is. heb voor nog geen 350 me hele pc opgeveizeld. 1300mHz amd nu (ja niet het beste en snelste maar voor mij goed genoeg). bevalt goed en cubeest enzo werkt stukken sneller hier nu...
 
Origineel geplaatst door jopjoey

bladiebla...

Weet trouwens iemand of je dr met meer ram en snellere processor al bent, om je pc up te graden?

Groeten

[Off-topic mode]
Yep, processor is het belangrijkste, in muziek moet namelijk alle geluidsgolven, sinuasen, etc. berekent worden en daar heb je dus veel rekenkracht voor nodig = een flinke processor.
Meer RAM is wel makkelijker zodat je (veel) samples en muziekprogramma's in't werkgeheugen van de computer kan inladen. Hierdoor werken de programma's sneller (minder wachten met laadtijden van bepaalde programma-onderdelen)...
Maar processor-power is de belangrijkste boosdoener :)

PS: Een goede geluidskaart is natuurlijk ook makkelijk, omdat deze ook vaak (veel) geheugen op zich hebben zitten waar ook veel info omtrent muziek(stukken) bewaart wordt en daar dus ook weer sneller mee gewerkt kan worden...

[/Off-topic mode]
 
Back
Top