Korg Triton LE

Frannie D.nl

Nieuwkomer
Lid sinds
20 november 2012
Berichten
11
Beste forumleden.

Ik zal mij eerst even voorstellen; ik ben Fran Dewaide, woon in het Limburgse Stein en ben een Korg-fan. Jaren geleden heb ik een Korg X3 gehad, en al die jaren heb ik er veel plezier aan gehad. Helaas mis ik door een ongeluk enige functionaliteit aan mijn rechterhand. Maar het bloed..enz.enz. Nu wil ik voor thuis toch weer een vintage Korg aanschaffen, en mij vooral bezighouden met het arrangeren van muziek via de sequenser. Maar ook ik heb enige last van de crisis maar ik ben van mening dat een mens toch wat mag, dus ben ik opzoek naar een vintage Korg waaraan ik 3 a 400 euro aan wil besteden. Mijn interesse is gewekt in een Korg Triton LE 61. Maar helaas vind ik nergens specificaties of een handleiding in het NL. Nu begrijpen jullie mijn vraag ondertussen wel; wie heeft ervaring met deze synth, en hoe is het werken met de sequenser. En als laatste; hoe kan ik een arrangement opslaan. Mijn X3 had een floppydrive, maar ik zie dat een LE dat niet heeft.

Alvast bedankt voor jullie reactie`s en met vriendelijke groet.

Fran Dewaide. :okdan:
 
De Triton LE heeft een Smartmedia slot,
deze zit linksboven aan de achterkant.
Met die geheugenkaartjes kan je diverse zaken opslaan.
De maximale grootte is 128MB van zulke kaartjes.
 
....Nu wil ik voor thuis toch weer een vintage Korg aanschaffen, en mij vooral bezighouden met het arrangeren van muziek via de sequenser.

...dus ben ik opzoek naar een vintage Korg waaraan ik 3 a 400 euro aan wil besteden


Welkom.

Ik vermoed dat je met je eerste posts nogal wat verwarring (en hier en daar ook meewarige blikken) gaat genereren. Ik zou direct het woord vintage weg gaan laten bij je zoektocht.

De Triton Le wordt niet als vintage beschouwd. Eerder als een 'ouder' Korg workstation. Vintage is vooral analoge apparatuur (en vroeg digitaal spul als bijv. PPG synths), en is gewoonlijk ook duurder en ouder dan een Triton LE. Voor € 300 tot € 400 koop je aan vintage hoogstens een heel eenvoudig Korg monofoontje (wel met een lekkere cheesy klank!). En daar zit ook zeker geen sequencer in.

Dat vintage goedkoper is dan modern spul is dus al jaren niet meer het geval.

Hopelijk vind je met het genoemde budget ergens een vroeg model workstation. Een Triton LE, een vroege Yamaha Motif of een Roland Fantom. Succes ermee.
 
Ja klopt. De Triton is inderdaad geen vintage. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ook daar mijn voorkeur nog ligt bv T3 of X3. Ik heb me wat onduidelijk uitgedrukt. De Triton kwam ik tegen op MP voor 300.

Groet. :okdan:
 
Een korg Trinity kan je wel scoren voor die prijs. (1995)

De opvolger, Korg Triton (classic) haal je mogelijk ook nog net, het classic model dan, de eerste in de serie.

Een LE versie zou ik niet voor gaan ivm het kleine schermpje.
Als je hem als workstation wil gebruiken en sequencen ga dan voor een model met groot lcd scherm.

:baco:
 
Soms gaan de zaken sneller dan je denkt. Zojuist op Marktplaats een Korg 01 WFD gekocht.

:biertje: Groet, Fran.
 
Dat zal heringeringen oproepen :)

De grote broer van je oude geliefde korg X3


 
Back
Top