Moog Little Phatty patch

Bob1991

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2004
Berichten
670
Locatie
Haarlem
Edit:
Ah, valt me nu op dat het Osc sync lampje brandt in het filmpje.. en daar blijkt het antwoord hem grotendeels in te schuilen :)

Niet dat ik nou zo'n grote dubstepfan ben, maar ik ben heel benieuwd hoe het grommende basgeluid in onderstaand filmpje in elkaar zit, vind het vooral kenmerkend rond 0:18 en 0:36/0:38 :


Ik heb een Oakley Modular met genoeg modules (oa Ladder Filter) om behoorlijk complexe geluiden te maken, en dat lukt ook aardig. Maar een geluid als dit helaas niet.

Het klinkt haast alsof de ene oscillator er enkele semitones boven gestemd staat (ivm de boventonen), maar als ik dit uitprobeer krijg ik niet hetzelfde grommende resultaat.. Het filter lijkt veel 'vloeibaarder' ofzo. Hoe ik m'n resonance of cutoff ook afstel , geen resultaat. Ik heb het ook nog geprobeerd door een derde oscillator (die de LP niet heeft) nog een octaaf lager te stemmen, of deze op hogere pitch het filter te laten moduleren, maar tevergeefs.

Misschien weten de Moog kenners hier raad mee? :D
 
Laatst gewijzigd:
De kenmerkende dubstepwobble is vooral een resultaat van LFO > Filter Cutoff, als je dat bedoelt.
 
Back
Top