Hallo allemaal en gezocht ?

Omnicron

Nieuwkomer
Lid sinds
9 oktober 2012
Berichten
4
Groeten u allen. alweer een leuke en intressante tijd achter de rug. dus op zoek naar.

Naast het voorstellen als: Jeroen een ferfent electronica hobbyist getrouwd en een zoon die ook graag aan de knoppen rommelt.
Op een zolder , lekker volgestouwd met diverse pc's en Midi meuk houd ik me zoet met vocoders, sequencers en Vst & Elderol achtige elementen. en een scala een vintage spullen
zoals de Siel midie expanders en drum computers, een knots van een meng paneel met een vette Pa. en uiteraard een zelfbouw vocoder die helaas niet zo lekker werkt als m'n uit Amerika geimporteerde model. uiteraard hangt daar vie een mixer een aantal sythesizers aan, Een Dx, een Midi master keyboard en een Korg

Per Medio Oktober is daar vanuit Belgie Jawel een Wersi (crap) aan toegevoegd
Oude meuk jaaah en inderdaad het werkte niet, maar om het ding nou op de schrot te dumpen, ging me te ver dus ik als een blij kind naar Antwerpen, en me daar een ongans gezocht. maar gevonden. een anagezien het ding gratis was.... incl de MArk 1

Om het verder kort te houden: het ding is geheel gerestaureerd en voorzien van een strakke zilvere laklaag. EN jaa ondertussen is er zonder schema's toch nog leven in gekregen. Het ding werkt voor een dikke 70%. en spullekes voor zo'n ding zijn waarschijnlijk niet meer te krijgen, ( het ding is door een knullige hobbyist ergens tussen 1983 en 1985 opgebouwd)


Daarom toch de vraag, ook al is ie wellicht gevoelig getuge de vele respons over WersiCrap. Wie kan wilt me helpen aan schema's voor een Wersi-Delta Dx500
EN of beter wie heeft nog ergens hardware liggen van Wersi orgels. Alles is welkom
Hoeft niet voor niets weg en als het kan, mag kom ik het ophalen.

Eeen Wersi fan ( ahum) ooit eens eerder zo'n ding gebouwd samen met een electro expert. maar die heeft ook al niets....
Afijn laat horen.

Groeten Jeroen. aka Omnicron:koffie:
 
Welkom!
Een deftig orgel is altijd een mooie toevoeging aan je setup.
Jean-Michel Jarre was dezelfde mening toegedaan met z'n Eminent en speelde er prompt een LP mee vol ;).
Maar of je hier Wersi fans (misschien wel) en Wersi onderdelen (hoogst onwaarschijnlijk denk ik) zal vinden is zeer de vraag...

Cheers!
Exo. :mega:
 
ik heb hier een wersi analoge draagbare piano liggen die wel werkt maar ik ben nog altijd van plan om m op te knappen... maar aangezien ik nog erg veel meuk heb liggen mag je m wat mij betreft hebben... ruilen voor een of ander diy printplaatje wat iets met geluid doet vind ik altijd leuk!
ow en een boek over zelfbouworgels bouwen met schema's en uitleg... wil die wel houden maar je mag er gerust eens doorheen bladeren en copietjes uit trekken
 
Welkom op het forum!

Elrecom in Baarn heeft vast nog wel wat Wersi onderdelen. In elk geval de kennis, kunde, wersischema's en ervaring om elke Wersi weer tot leven te roepen. Vraag maar naar Henk,hij was vroeger de reparateur van Wersi Nederland. Succes!
 
Back
Top