digitale piano gezocht

hast66

Nieuwkomer
Lid sinds
7 juli 2011
Berichten
9
Hoi Ik ben ook al een 2 jaartjes pano aan't volgen en op zoek naar iets fatsoenlijkers dan mijn bontempi klaviertje.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. ik zoekwegens praktische redenen een stage piano met luidsprekers.

Als ik op youtube naar een casio privia px 130 of een roland fp7f luister hoor ik niet veel verschil van kwaliteit. daar klinkt blijkbaar alles goed!
Waarin zit dan het prijsverschil? Zijn de verschillen eerder subtiel?

Ik heb in een winkel eens een RD700NX gevoeld en ik vond de aanslag toch niet zo zwaar als de upright piano's van de muziekschool ook het geluid van de lage tonen vindt ik bij de uprights veel "snariger" klinken dan bij de RD700NX.
Comments please. Aanbevolen types?
Waar in de buurt van Mol is een winkel waar ik toch enkele types kan vergelijken?

plies hellep
 
Mensen kunnen je natuurlijk hun keuze vertellen, maar er is eigenlijk geen alternatief voor zelf spelen en luisteren. Ik vind de Casio Privia (PX320 in mijn geval) het beste wat er te koop is onder te 1000 euro. Casio is altijd een low-budget merk geweest en dat verklaard al veel van het prijsverschil - en eventuele vooroordelen die mensen hebben.

Ik ken geen muziekwinkels in jou omgeving, maar ik zou je aanraden om met een een vast budget de winkel in te lopen en gewoon te kopen wat jou het beste bevalt kwa klank en aanslag. Onder de 600 euro zal dat wel tegenvallen denk ik, tussen 600 en 1000 heb je best een ruime keuze.
 
Yamaha P-85 is mijn keus. Voor nog geen 500 euro via Digital Village gekocht. Is volgens mij niet meer verkrijgbaar, maar dit is echt een top product. Er zal vast wel een opvolger zijn.
 
Back
Top