Perfecte Roland Jupiter-8

Status
Please reply by conversation.

Kurvikova

Stamgast
Lid sinds
19 juli 2005
Berichten
182
Locatie
Amsterdam
Roland Jupiter 8 gezocht. Serienummer boven 100000, 14 bits. optisch strak en technisch perfect, ik betaal een nette prijs.

Graag aub (hoe goed bedoeld ook) verwijzingen naar Ebay, ik wil hem zelf kunnen testen en ophalen... :D

Groeten, Gilles
 
14 bitters hebben serienummer 171700 of hoger..

Wikileipia schreef:
Throughout the production of the JP-8 there were several changes. Starting at serial #171700 the D/A converter on the Interface board was changed from 12-bit to 14-bit. This change was made mainly to improve tuning stability. The problem with the 12-bit digital-to-analog converter on the original JP-8 is that it could cause the autotune to be inaccurate in some instances.

Bron

Denk ook dat de prijzen op Ebay + eventuele bijkomende invoer en transportkosten het er niet echt leuker op maken ;) .. succes met de zoektocht iig :)
 
dat stemprobleemvan die 12 bitters is volgens mijnogal overtrokken.
heb ervaring met een wat latere 12 bitter : stemmen binnen 2 seconden ( kom daar maar eens om bij een moderne / andere analoge polysynth ), perfect, nooit enig probleem mee bemerkt. ook niet van collega's met ook wat nieuwere 12 bitters.
zou daar m'n geld nou niet mee verknoeien perse .

erg mooie synth, nadeel is dat de meeste eigenaren er ook zo over denken.
 
Mijn laag serienummer 12 bitter duft er nog wel eens naast slaan met de tuning, dan moet ik nog eens drukken en dan is het meestal OK voor een uurtje.

Het tunnen duurt een seconde of 4 a 5

12 bitters zijn meer vintage en klinken beter :duivels:



(dat laatste is niet waar hé)
:biertje:
 
wtf? de jp-8 is 14 bit en niet stuiter dik analoog? :? 8D

alles met geheugens is op z'n minst hybride...
 
Enkel de CV's dan zijn hybride, het signaalpad is natuurlijk 100% analoog.

In wezen niet anders dan een midi to cv converter in een minimoog D proppen. het signaalpad van de mini blijft analoog.

Hybride synths zoals de dw8000, esq1 prophet VS daarentegen hebben wel nullen en éénen in het signaalpad zitten.

In wezen zouden alle jp8 hetzelfde moeten klinken buiten de marge dat het analoge bakken zijn en dus geen enkele gelijk is

:biertje:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top