• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[atari] diverse atari spullen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Vandaag eens de zolder van m'n Pa opgeruimd wat atari spullen betreft.

Het ging mij alleen maar om een TT030 met ingebouwde PC floppydrive en de rest wil ik hier aanbieden. Mede omdat ik die zooi echt niet meer kwijt kan. Dus geen filantropie of zo maar puur eigenbelang.
Zit zelf nog te twijfelen of ik er geld voor moet vragen maar aangezien ik het zelf gekregen heb wil ik dat niet doen. Wat me wel eerlijk lijkt om voor m'n Pa een leuke verrassing te geven een goede fles wiskey (single malt) of iets in die strekking. Dus degene die de TT wil zal toch iets in natura moeten vergoeden. Zo'n ding is minstens nog een eurootje of 50 waard dus dit is een goede deal.

In de aanbieding:
-Atari TT030,4mb geh en interne HD(80Mb denk ik),los toetsenbord, muis
(incluisief de diverse software natuurlijk)
-Atari 520STFM
(Spaanse uitvoering, alleen geschikt voor slooponderdelen)
-Megafile 20
(20Mb! HD) Niet meer booten van flop, past op elke ST en TT (falcon niet meer)
-Atari VGA kleurenmonitor
(gewone analoge VGA monitor)
-Atari HighRes VGA monochrome
(beeld is niet meer super maar doet het nog wel wel 1200x800 resolutie)
Ideaal voor Cubase en veeeel tracks

Op alle apparaten zit GEEN garantie. Tot aan de deur dus en het is smerig en maakt heel veel lawaai. En ik wil die zooi dus ook aan mensen geven die er echt wat mee doen en het niet in een hoek laten verrotten. Het is dus VERPLICHT om te vermelden wat je er mee wilt gaan doen en hoeveel ervaring met Atari's je hebt. Het klinkt misschien wat knullig maar ik vind dit gewoon belangrijk en als tegenprestatie niet unfair.
Losse onderdelen zoals muizen etc ook niet want het moet dus allemaal weg. ALLEEN ophalen (of je moet in Eindhoven wonen) en mocht je het zelf niet kunnen komen ophalen regel wat zou ik zeggen. En het is ook mogelijk dat ik het ea instrueer mocht je daar behoefte aan hebben.

Mocht er iemand nog interesse hebben om m'n KVM switchbox over te kopen (ik heb nu een 4x ipv een 2x nodig) zodat hij tussen z'n computer en de Atari wil switchen dan kan deze evt ook overgekocht worden. Prijs is 100€ want nieuw zijn die krengen minstens 150€. Ik heb ook nog wel een analoge KVM switch voor 35€ te koop maar die zou ik met goed fatsoen niet durven te verkopen. (nogal klotebeeld nl)
Als ik die niet kwijt kan dan gooi ik hem op MP en t.net.

Laat het maar weten hoe en wat. M'n mailbox is weer leeg of anders een emailtje. :)
 
OK, alles nog even aangesloten en gechecked.
Het werkt prima hoor. Even 10 jaar terug en wennen aan het blokkerig beeld maar ST high res werkt dus prima op een hedendaagse VGA monitor. TT high res werkt alleen op die speciale monitor (21"!).

En voor degenen die nog met ouwe meuk 12 bits samplers werken misschien interessant om via SCSI en Sounddesigner hun sampletjes van naar de sampler over te schoppen. Via midi gaat trouwens ook wel. Die TT030 heeft nog standaard SCSI aan boord en ook nog een stereo uitgang (STE sound) en leuk om een trackerprogramma mee te draaien. (8 stemmen polyfonie!)
Ik zal nog even kijken naar SF floppies en een programma om bestanden van/naar de Atari en PC over te schoppen.
En misschien heb ik nog wel wat xtra software op m'n Falcon backup CD staan wat interessant is.

Eigenlijk is dit best wel lachen. Gewoon Cubase 3.01 draaien als een tierelier en geen irritante latencies. Retestrak! ;)
 
Hoeveel moet je voor de Monochrome monitor en de 20MB hard-disk???

'k Heb thuis nog een 1040STf en een 260ST, maar mijn ouwe VGA-monitor werkt niet echt heel proper meer en eigenlijk is een monochrome handiger voor de meeste MIDI-software.

In de TT ben ik ook wel wat geïnteresseerd eigenlijk...
 
Ik heb ook nog 4 verotte 1040ST's staan, waarvan 3 opengeschroefd om er één van te maken incl. een kleuren en zw monitor. Ophalen? PB me.. :)
 
Schopperdeschop.

Op die TT030 na is alles gratis.
Heb je nog een onderdelen of zo nodig dan is het GRATIS!

Da's niet duur!
 
OK, d'r is nog die spaanse 520STFM over.

Die VGA monitor ook nog en evt heb ik daar nog wel een ouwe PCI videokaart voor. Als iemand een 2e monitor wil fixen of zo. (werkt alleen onder 9x want de drivers gaan tot daar)

De rest is gereserveerd.
 
Het loopt echt weer storm merk ik wel.

Maar goed. TT floppydrive naar de filistijnen.
Dus uit die ST gesloopt (is wel geen HD maar hij doet het tenminste)

Maar wel grappig om weer met Atari's te klooien an sich.
Die muizen is alsof je een koelkast heen en weer rost (schuiven kun je het moeiljik noemen).
Vreemde dingen zoals floppy's die volledig gedemagnetiseerd zijn, backup klokjes die lege batterijen hebben. Harde schijven van 50Mb die 5 min moeten opspinnen.
Toch erg fijn om een tooltje te hebben waarmee ik files van/naar PC naar Ataris over kan gooien.
http://ftp.linux.cz/pub/atari/utils/ghostlnk.zip?N=A Met een duizelingwekkende 25kb inhoud.
Werkt ook onder XP trouwens.
Kabel ertussen en lekker mp3's op je Atari afspelen. NOT!

Ik heb nog een Atari Jaguar en een Lynx over trouwens. Allebei zwaar retro.

I'm Dr. Atari, can I help you? :D


Bottomline.

Iemand een VGA monitor hebben?
Ruilen voor een Apple II of zo?
 
Ehmm.... trouwens wel grappig is dat Atari vroeger de mogelijkheid van een lan poort had. Net zo'n seriele kabel als de Apple Macintoshes toendertijd hadden. Maar dat is dus niets geworden.
Wel is er een duitser geweest die via midi een netwerk had bedacht. En je dus via midi tussen meerderen computers files uit kon wisselen.
Tegenwoordig kun je dus midi via Lan (TCP/IP) halen en da's meer omgekeerde wereld.
Hoezo een verschil tussen 10/100/1000Mbit tov 76k/s?

Of nog fouter. De geschiedenis van multitasking. Een nog oudere atari ST die niet eens multitasking aankan. Wat nu zo gewoon lijkt. De opvolgers TT en Falcon dus wel. Puur vanwege de mogelijkheid om applicaties geheugen op een nette manier met elkaar te kunnen laten delen.
Tegenwoordig lossen ze dat gewoon met Mb's geheugen op wat nog niet eens op een oude atari HD past.
Maar bijv een multitasking programma als Mint, een van de voorvaders van FreeBSD en menig Linux distro kon je op die atari's draaien. Zij zijn ook gedeeltelijk broedkamer voor de huidge alternatieve OS'en geweest. Naast Commedore en cheapo PC's natuurlijk. En ziedaar het broede zowaar een nieuw concept voor Steve Jobs genaamd NeXT uit wat later weer de aanleiding gaf om het huidige OSX te bouwen.
Een mooi voorbeeld van pre-emptive multitasking wat Windows dus niet is en een van de hoofdoorzaken is waarom je zo'n ontiegelijk zware bak nodig hebt om nog niets fatsoenlijks onder Windows te kunnen.
Trouwens de motor van de Atari's (en Mac's en Amiga's en zelfs Acorns) waren de Motorola's en werden ook veel gebruikt in bijv de Akai samplers. En dankzij het DMA principe wat die CPU ook ondersteunde was het ineens mogelijk om samples af te spelen tijdens het laden. Iets wat menig sampler van tegenwoordig niet (meer) kan.
Misschien dat het iets te maken heeft met het feit dat er Intel chips in zitten of ze gewoon een DSP misbruiken als chip om de CPU te helpen samples heen en weer te schoppen?

Al met al lijkt het er op dat het allemaal minder geworden is dan vroeger. Maar als ik met een druk op de knop 10 jaar in de tijd verspring dwz met een KVM box van m'n Atari naar PC switch dan krijg ik pijn aan m'n ogen van de kleine lettertjes en een beukende winamp die op de achtergrond staat te spelen.
En dan te bedenken dat het uiterlijk van Cubase in beginsel geen klap is veranderd.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top