Midi bewerken

andre138

Nieuwkomer
Lid sinds
5 september 2012
Berichten
8
Hallo,

Ik wil op mijn Yamaha Motif XF8 midifiles bewerken.
Ik laad vanaf een usb stick de midifile.
Deze open ik dan door op song te drukken daarna bewerk ik hem in de mixer.
En sla deze op door op store te drukken en bevestig de handeling door op yes te drukken.
Als ik de bewerkte midifile afspeel gaat alles goed,maar speel ik hem daarna weer af gaat ie automatisch weer naar de vorige instellingen.
Wie weet hoe ik het moet doen dat de instellingen van de bewerkte midifile permanent opgeslagen worden.
Ik kan het niet in de handleiding vinden.
Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite.

Mvg:Andre
 
...En sla deze op door op store te drukken en bevestig de handeling door op yes te drukken.
Als ik de bewerkte midifile afspeel gaat alles goed,maar speel ik hem daarna weer af gaat ie automatisch weer naar de vorige instellingen.
Het lijkt me dat de aangepaste data enkel intern wordt gesaved en niet extern => op de USB stick.
Is er nergens een aanwijzing mogelijk waar de gesavede data wordt geplaatst ?
 
Hallo,

Ja ik wilde het ook al extern opslaan,maar heb er bij het opslaan geen mogelijkheid voor.
Vandaag toch maar weer eens goed de handleiding doorgaan.
Want het zal toch ergens moeten zijn aangegeven.
Dank je wel voor het meedenken.

Mvg:Andre
 
Volgens mij is dit een klassieker:
Ik vermoed dat er in elk midispoor een aantal controllers ingesteld staat aan het begin van het spoor. Bv volume (7) op 100 of program change op 1. Als je dat in een editor gaat mixen zet je dit bv op 50. Speel je het af dan staat je mixer nog op 50. Maar als je het bestand opnieuw laadt en van af het begin afspeelt zet de controller in je midispoor deze weer op 100. Oplossing: in de editor de midi events aan het begin van elk spoor wissen.
 
Hallo Audiocollage,

Ja de compatible devicelist had ik al bekeken,en de stick die ik gebruik is compatible.

Mvg:Andre
 
Volgens mij is dit een klassieker:
Ik vermoed dat er in elk midispoor een aantal controllers ingesteld staat aan het begin van het spoor. Bv volume (7) op 100 of program change op 1. Als je dat in een editor gaat mixen zet je dit bv op 50. Speel je het af dan staat je mixer nog op 50. Maar als je het bestand opnieuw laadt en van af het begin afspeelt zet de controller in je midispoor deze weer op 100. Oplossing: in de editor de midi events aan het begin van elk spoor wissen.
Een klassieker op de Motif XF dan wel ? (Er bestaat geen standaard opzet voor een midispoor dus ...)
Maar allicht als dit is waar het om draait is het geen 'saving-probleem' wat ik erwel uit opmaakte.

Mogelijk de midi file hier eens posten (in het midi-standaardformaat a.u.b.) en de gewenste settings beschrijven.
 
Hallo Johanms,

Jou uitleg bracht de oplossing.
Maar heb een poos moeten zoeken waar ik moest zijn.
En het is gelukt maar ik denk via een andere weg dan jij bedoelt.
Ik selecteer in song de midi die ik wil bewerken en de track die ik wil veranderen.
Dan ga ik naar edit-viewfilter-program change-enter.
Dan trackselect-insert en dan bij event type selecteer ik programchange en daar kan ik de bank selecteren en het programma nummer van de voice dan opslaan en klaar is andre.
Wat jij uitlegde kon ik nergens vinden.

Mvg:Andre
 
Hallo Audiocollage,

Nee jij had goed begrepen dat het om een saving probleem ging.
Tenminste dat is wat ik dacht dat het was.
Maar de fout bleek dus bij de instellingen te liggen.
De motif heb ik nog niet zo lang en door mijn onwetendheid over de motif heb ik het probleem dus verkeerd omschreven.
Maar door de goede hulp hier ben ik er toch uitgekomen.
Waarvoor mijn hartelijke dank.

Mvg:Andre
 
Back
Top