Kiwi Technics Patch Editor kaduuk

synthdood

Stamgast
Lid sinds
15 januari 2010
Berichten
342
Locatie
West of the capital
Mooi is dat.. Ben ik net m'n Juno106 aan het repareren kom ik er achter dat m'n Kiwtech Patch Editor niet meer opstart. Display blijft blanco en geen enkele LED gaat aan =( (Gaat nou alles tegelijk kapot?)

Nou ja, m'n studio is nu toch een bende dus kan die PatchEditor ook wel ff uit elkaar. De voeding is in orde en er komt keurig 5V uit de 7805. Jammer, kapotte voeding is vaak de oorzaak van problemen en meestal redelijk eenvoudig te verhelpen. Er is dus iets anders loos. Na een korte mailwisseling met Murray van KiwiTechnics was zijn conclusie dat meest waarschijnlijk de CPU (ATMEga644) is gesneuveld. Die conclusie had ik eigenlijk ook al getrokken dus ik heb gelijk maar een vers exemplaar bij hem besteld. Kost 25 Nieuwzeelandse dollars inclusief versturen. Dat is iets van 17 euro. Kan er ook nog wel van af.

Laten we hopen dat de nieuwe CPU de oplossing is en dat het niet nomaals gebeurt. Gaat zo'n ATMega zo makkelijk stuk of is ie waarschijnlijk gewoon z'n programma kwijt en kan hij dan misschien opnieuw geflashed worden? (Niet dat ik een programmer of firmware heb, dus het toch een theoretisch verhaal..)
 
Update: Nieuwe ATMega uit Nieuw Zeeland is gearriveerd en de Kiwitech Patch Editor doet het weer! Grote opluchting...

Weet iemand of het mogelijk is om een AtMega te klonen? Nu ik weer een werkend exemplaar heb lijkt het me een geruststellend idee om een reservekopietje te maken. Hij is een keer gesneuveld dus ga ik er vanuit dat het nog een keer kan gebeuren en wie zegt mij dat KiwiTechnics over een paar jaar nog bestaat?
 
De vraag over het klonen had ik ook even aan Murray gesteld en het kan dus niet, de chip is gelocked. Jammer.

Ik zou er bij hem nog eentje extra kunnen bestellen, just in case.. dilemma. Om nou vanwege mijn paranoia een onderdeel helemaal uit Nieuw Zeeland te laten komen die ik waarschijnlijk nooit nodig ga hebben.. tja. Maar ja aan de andere kant: Alle onderdelen zijn standaard en eenvoudig te sourcen behalve de geprogrammeerde CPU. Voor die $25 koop ik wel weer wat peace of mind.
 
Die van mij geeft sinds 2 weken 'update program' in de display en reageert verder nergens op. Contact gehad met Murray en die stuurt me een nieuwe CPU op. Hoop dat het daarmee verholpen. Kost me wel weer knaken omdat ie net buiten de garantie (van een jaar) viel .. da's dan wel weer minder, maar ok, hopen dat ie het binnenkort weer doet ..
 
Ik vind de bouwkwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven... ben ik hierin de enige?
 
Ik vind de bouwkwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven... ben ik hierin de enige?

Dat vind ik ook. De bouwkwaliteit is wel redelijk maar duidelijk van het soort "Betere huisvlijt". Ik had het zelf overigens niet beter gedaan hoor. De opdruk is trouwens ook niet echt lekker strak en bij de filter ADSR schuifjes ontbreekt bij mij de letter A. Dit is ook te zien op één van de plaatjes op z'n eigen website dus dit is waarschijnlijk een fout die in een hele productierun zit.:

61.jpg
 
Heb een nieuwe cpu opgestuurd gekregen, maar hoe krijg ik dat ding in vredesnaam geplaatst? Heb de case opengemaakt, maar dat board zit flink vast. Kijk tegen de onderkant van de printplaat aan , maar ja, u raad het al, de cpu zit aan de bovenkant.

Iemand tips hoe ik die cpu kan vervangen?
 
Meestal zit de printplaat met een paar kleine schroefjes vast aan de behuizing. Of dat bij deze editor ook zo is weet ik niet. Het kan ook zijn dat er moeren onder de draaiknoppen zitten waarmee de potmeters (en daarmee de printplaat) aan de behuizing vastzit. In dat geval moet je de draaiknoppen er afhalen en de moeren even losmaken.

Edit: zie nu de foto twee posts hierboven, die moeren moeten er dus af voor je de printplaat los kan maken. :)
 
Back
Top