de nieuwe ome dromer video: the stompy wobler

De reclame deed het wel maar daarna alleen maar zwart :(
Sorry, dat is niet de bedoeling.. helaas ligt dat dan aan de programeerskills van me video-provider..
hij staat ondertussen op Youtube.. hopelijk werkt dat beter voor je..

Bij mij doet ie het wel.
Hoort die video erbij?

Ja die clip hoort erbij, ik vind het geinig om bij me muziekjes een videotje in elkaar te zetten.
om de zoveel clippies weer een andere vorm/techniek .. uiteindelijk wil ik er een grote film van maken.
maar dat duurt nog een tijdje voordat die af is..
 
klinkt oke
 
Ik heb weer genoten!
 
Hehe... het is weer een echte drammer.
Leuke vids ook altijd [ jaren 90 like]
Ik heb weer genoten!
Dank je :) en hill. . ik was jong in de jaren 90 :) dus dat klopt wel..

Leuk dat je r video bij doet. Waar heb je die mee gemaakt?
Deze video is gemaakt in een paar dingen, ik probeer het even uit te leggen in een kort stukje tekst..

Sony Vegas : De poppetjes zijn stop-motion animaties van poppetjes uit me verzameling "acteurs"..
de poppetjes doe je op een groen stuk papier, en je maakt er dan veel foto's van..
in sony vegas importeer ik die foto's.. doe er een chromakey filter over. en bewerk het geheel
dat ik het kan loopen, en dat de loop ongeveer synchroon loopt met me liedje.. (lukt niet altijd)
maar meestal is het loopje 4 of 8 beats.. dan roteer ik het poppetje op zijn zij..
(dan heb je het meeste poppetje op je scherm, zonder grote stukken "niets") en sla het op
als een avi MET alpha-channel-informatie .. (lullig gezegt, een transparante achtergrond)

Deze filmpjes drop ik dan in blender, waar met wat computer-magie en dergelijke, de filmpjes van die poppetjes geprojecteert worden als "material" op een klein vierkantje.. dan teken ik er een
festival of iets dergelijks erbij.. en ga wat spelen met de camera-settings.. en als dat werkt
dan plak ik de geluiden van het liedje vast aan "objecten in de 3d wereld" .. zoals discolampen
of de speakers.. (kijk maar goed, de speaker-conussen bouncen op de muziek)
en render het geheel :)

Ik geloof, dat je heel die chroma-key-gedoe ook in blender kan doen.. maar ben nog niet aangekomen op dat deel van de handleiding (dies best "dik" te noemen, ook al is het meer een website dan een boek).

Enkele trefwoorden om te googlen (is leuk als je het zelf wil doen)
"Alpha-channel-avi-file Sony Vegas"
"Blender Bake sound to f-curve"
"Blender Motion paths"

en och, als je echt niet wil blenderen (geen tijd/geen zin/what ever) Ik ben bezig met onderzoeken, hoe ik dit gedoe ook voor anderen kan doen.. Dus als je een echte originele ome-dromer-style video wil.. trek maar aan me haar.. Ik heb alleen niet zo'n hele snelle computer.. dus ik hoop niet dat ik morgen 250filmpjes aanvragen heb.. dat zou me dan letterlijk een kwart jaar kosten om het te renderen :) (het filmpje wat je nu zag was maar 24h renderen)
 
Back
Top