Midi out voor Propellerhead Reason !!!!!!!

Niet echt. Maar gezien de staat hoe het er nu uitziet zal het wellicht over een maand wel beschikbaar zijn. Maar goed, ik ben geen ontwikkelaar en propellerhead moet ook nog de boel goedkeuren voor het in de shop komt.
 
minder nieuws, reactie vandaag van Propellerhead is dat deze RE er niet komt, want hij maakt gebruikt van een extern prgtje om de verbinding met midi out te maken. Het is geen inbreuk op wat dan ook maar past niet bij de filosofie van "futureproof"-heid volgens de propellerheads.

Helaas .... of wordt vervolgd ? Er is in ieder geval wel bewezen dat midi out gewoon mogelijk is.
 
minder nieuws, reactie vandaag van Propellerhead is dat deze RE er niet komt, want hij maakt gebruikt van een extern prgtje om de verbinding met midi out te maken. Het is geen inbreuk op wat dan ook maar past niet bij de filosofie van "futureproof"-heid volgens de propellerheads.

Helaas .... of wordt vervolgd ? Er is in ieder geval wel bewezen dat midi out gewoon mogelijk is.
Dat kunnen ze toch niet maken zeg !
Ik heb of gebruik zelf geen Reason, maar zo'n beleid is toch weinig klantvriendelijk.
Hoevelen wachten al op die toch wel nuttige functie ?
(Het zal dan wel op de zwarte markt verschijnen. =))

P.s. zijzelf hebben toch ook altijd windows nodig (ook een extern progje) :D
 
Dat is het punt, ze hebben het zo gemaakt dat het niet uitmaakt op wat voor os je zit. Reason op windows xp 32 bit is hetzelfde als op win 7 64 bit als op osx lion versie weet ik t wat.

Zorgen dat dat allemaal werkt is propellerheads hun probleem, vinden ze zelf, zolang de users en de Rack Extension ontwikkelaars zich niet bezig hoeft te houden met os updates en pluggin versie verschillen. Alles zit in die door propellerheads veilige "sandbox". Hierdoor crashed de boel ook niet en kan je gewoon je tussentijdse werk opslaan, mocht er een 3rd party pluggin vastlopen of wat dan ook. Niets dan hulde om deze filosofie en het werkt in de praktijk ook erg goed dus top programmeerwerk.

Punt is dus dat om midi out te krijgen de RE voor midi out bij het opstarten een klein seintje moet hebben/verbinding moet maken via een prgtje. Dat prg speelt zich af buiten Reason, kan dus over een paar jaar ineens niet meer werken na een OS update of wat dan ook, en daarom is het niet future proef, aldus Pheads. Ze brengen alleen RE's uit die kant en klaar goed zijn en binnen in die sandbox 100% functionaliteit hebben. Ik kan dat ook wel begrijpen maar het kapt zelfs mogelijkheid om een keuze te hebben af. Als je je externe midi gear opneemt op een audio spoor is je track direct future proof. Dat doen alle muzikanten die met midi gear werken lijkt mij.

De discussie is dan ook behoorlijk losgebarsten op het reason forum. Zet druk op de ketel. Om het erger te maken wuift men de poll resultaten weg (1231 stemmers, 92 % wil midi out) omdat die groep slechts een fractie van de totale users is en dus niet representatief is voor de minder technische meerderheid. Dit terwijl de kijkcijfers in Engeland worden berekend voor 27 miljoen mensen op basis van 5100 mensen. Nu kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen, maar met zulke percentage (92%) mag je een behoorlijk afwijking hebben om nog steeds een grote meerderheid te hebben.

De knuppel is in het hoenderhok gegooid :D Zelfs users die er vanaf versie 1 bijzitten beginnen zich nu te roeren.
 
Dit is echt te belachelijk voor woorden. Ik heb die gasten bij Proppelheads nooit begrepen wat betreft hun filosofie over het niet ondersteunen van midi out. Maar dit slaat echt alles. Wat een volslagen idioten.

Voor mij een absolute show blocker voor alle toekomstige Reason versies.
 
Eerder vandaag in het andere topic over Reason zitten lezen, en behoorlijk enthusiast geraakt...
zie ik de titel van dit topic op de front page.... Jaaaa eindelijk... wacht... o nee. =(

Ik vind de modulaire / patchable opzet reuze interessant, maar VST + midi integratie is toch wel essentieel voor mij. ik stem VOOR!! (of TEGEN, afhankelijk van de vraag)
 
nou vst + midi integratie heb je toch via rewire, allemaal prima te combineren
 
Back
Top