vreemde dansbare techno

jerzz

jerzzno
Lid sinds
12 mei 2003
Berichten
464
Locatie
Arnhem
hey peepz!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een track hier heb gepost.. Heb het enorm druk, maar vindt het wel leuk om commentaar te krijgen op mijn muziek.
In deze track heb ik enorm lopen freaken met diverse mahlstrompatches in reason 2.5. Uiteindelijk via een multiband compressor afgemixt... De samples die je hoort zijn onder andere van boogie down productions, overstuurde wolven en nog wat andere klets... Alle melodielijnen, basslines en drums zijn door mijzelf geprogrammeerd, aangzien ik nooit of te nimmer loops gebruik in mijn tracks...

B.A.N. mp3

Veel luister en dansplezier ;)

jerzz
 
overstuurde wolven en nog wat andere klets...

ooeh... nu word ik wel heel nieuwschierig! Morgen krijgt u van mij een geheel verzorgde reactie :D!
 
Gaaf, begin is wat wennen maar dan breekt het los.

Energiek, strak en wierd. :)
Heeft wel een hoog psy gehalte.
 
Moest ook even wennen, maar gedurende het nummer begon ik het steeds lekkerder te vinden en werd ie inderaad dansbaar :)

Ik vind het intro niet zo goed it de verf komen. Krijg de indruk dat je eigenlijk een bult van geluid wil voortbrengen welke vervolgens uitmond in het "begin" van de track/beat. Nu staat het intro meer los van de track als volgens mij de bedoeling is. De sound van het intro komt wel terug in het "begin" van de track maar naar mijn mening niet voldoende.

Snappie wak bedoel? :confused:

:biertje:
 
Doet me denken aan de oude Aphex Twin.
Toen idm nog dansbaar was. :okdan:

greets isnieZot
 
Origineel geplaatst door Mike-E


Ik vind het intro niet zo goed it de verf komen. Krijg de indruk dat je eigenlijk een bult van geluid wil voortbrengen welke vervolgens uitmond in het "begin" van de track/beat. Nu staat het intro meer los van de track als volgens mij de bedoeling is. De sound van het intro komt wel terug in het "begin" van de track maar naar mijn mening niet voldoende.

Snappie wak bedoel? :confused:

:biertje:

De geluiden die ik in het intro heb gebruikt zijn verwerkt in de melodie; het enige wa`k heb gedaan is de reverb die er in het begin inzat teruggedraaid..... Verder veel met modulation e.d. gespeeld...
Het is zeker niet de bedoeling om een "bult van geluid" voort te brengen in het intro, het liep zoals ik wilde... Heb er niet voor nix "gonna get better" ingemixt ;)

jerzz
 
Damn! dit freaked wel lekker zo! en nog dansbaar ook. Een combinatie die je niet vaak tegenkomt. Vind het een knap stukje werk hoor. Hoe heb je dat gedaan die freaky geluiden allemaal?

Maar goed...

-Lekkere sounds, mischien wat veel reverb maar op een of andere manier klinkt dat toch wel goed.
-Veel variatie met de sound van die freakende zooi...
-Ook vet is die vocal in die break, fijn leuk klein detail...
-Wanneer de reverb weg is, veranderd het stereo beeld, het gaat van wijd naar uuhh.. niet wijd. Vind ik wat minder. Ik zou liever horen dat ie hetzelfde blijft.
-Mischien zou je bij de percussie iets meer midden tonen kunnen gebruiken, klinkt ie net wat voller...
-Wat ik altijd wel gaaf vind bij zulke muziek is wanneer het lekker smerig en rauw klinkt. dus je zou wat distorion over de hele zooi kunnen gooien. Maar dat hoeft niet want zo klinkt de track al zeker goed!
-Van mij mag ie wel wat langzamer, maar das heel persoonlijk denk ik...

Voor de rest! Erg fijn gedaan hoor!
 
Origineel geplaatst door G-Force
wat voor styl is dit glitz :confused:

moet het dan altijd een bepaalde stijl zijn??? Stijl hebben is veel beter :D

Zal eens kijken of ik in een remix een breakbeat eronder kan pleuren; misschien zijn er wel kandidaten die het graag willen proberen... Kan dan wel een rns file samenstellen ;)

Persoonlijk ben ik niet zo remixerig; heb de geluiden al 30.000 x gehoord....

jerzz
 
He jerzz, ben zelf absoluut geen dance fan maar dit vind ik echt geweldig super freaky gewoon. MEER MEER MEER !!!!

Synthfreak:halleluja
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
-Van mij mag ie wel wat langzamer, maar das heel persoonlijk denk ik...

Voor de rest! Erg fijn gedaan hoor!

Helemaal mee eens. Voor de rest, errug lekker....
Zet 'm op 140-142 BPM en dan denk ik dat het allemaal een stuk beter tot z'n recht komt
 
Jaaa! Eindelijk een psytrance/psytech track op dit forum!
Veel kracht in het nummer, en zeer psychedelisch ... precies mijn smaak! :halleluja :halleluja :halleluja
Doet me denken aan de artiesten PROCESS en HUX-FLUX..

Ga vooral zo door !!:{
 
ok dan zal ik ook maar miijn eerlijke mening geven... trek je er niet te veel van aan hoor:
spannend totdat de beat erin komt, daarna zakt mijn broek af tot het technoniveau... tot op mijn schoenen dus :D
 
Back
Top