Honderden softsynths en plugins!?!?

Origineel geplaatst door Furious5
Er zijn zoveel softsynths.. wie kan er tips geven welke een beetje goed zijn?

1. drums (909/808 iig dance)
2. strings en pads
3. basjes (diepe voor tech-house)
4. basjes (funky basjes voor club)
5. harde leadsounds

Lijkt me wel fijn om met een setje van 5 softsynths aan de slag tegaan...

1: kweenie, maak mijn eigen sets in Orion's drumding
2: FM7
3: Junglist?
4: Oddity?
5: Oddity, Juno nog wat, enne Pro52

Heb er zelf ook een miljoen, maar heb er eerlijk gezegd weinig mee gedaan tot nu toe... Je ben meer bezig ze te organiseren dan er op te spelen zeg maar.
Geef mij maar hardware, eigenlijk
 
1. drums (909/808 iig dance)

Drumatic

Waldorf Attack

Dr008

2. strings en pads
3. basjes (diepe voor tech-house)
4. basjes (funky basjes voor club)
5. harde leadsounds

Polybit

V-station

Arturia Moog Modular

Vaz

Als je Logic hebt dan is de es1 (en de Es2 maar die is een stuk duurder) ook wel interessant. Heeft echt een onwijs lekker filter, en die nieuwe chorus die erbij zit doet wonderen. Hij niet echt geschikt voor hele vette geluiden trouwens, maar je kan er hele leuken dingen mee maken.
 
Origineel geplaatst door oli303
Dat zeg je maar om jezelf minder schuldig te voelen over het feit dat je geld gespendeerd hebt aan commmerciële soft-synths... ;)

Nou nee hoor er zitten wel degelijk goede VSTi's tussen die Gratis spullen zoals je er al een paar opnoemde (Drumatic,Triangle,Ninja enz.enz.) Maar ik vind dat het verder niets toevoegd aan wat ik al heb dus draai ik het ook niet om toch wat overzicht te houden 8)

En dat ik er geld aan heb gespendeerd maakt me niet veel uit het gaat me ook (en dat meen ik echt) ook om de support en dergelijke..
Waarom wel 1000 € voor een Hardware synth betalen en geen 265 € of 500 € voor een Softsynth die het ook kan ??
Maar ja zo denk ik er over en ik heb Roland of een andere Hardwarefabrikant nog nooit iets gratis weg zien geven :D

Dus ik kraak absoluut geen NIET Commerciele VSTi's af er zitten namelijk heel veel goede tussen maar loaten we eerlijk zijn om ook te zeggen dat er bagger tussen zit.. (Maar ja dat geld ook voor Commerciele Synths natuurlijk)

:okdan:
 
Origineel geplaatst door Kevin
Nou nee hoor er zitten wel degelijk goede VSTi's tussen die Gratis spullen zoals je er al een paar opnoemde (Drumatic,Triangle,Ninja enz.enz.) Maar ik vind dat het verder niets toevoegd aan wat ik al heb dus draai ik het ook niet om toch wat overzicht te houden 8)

En dat ik er geld aan heb gespendeerd maakt me niet veel uit het gaat me ook (en dat meen ik echt) ook om de support en dergelijke..
Waarom wel 1000 € voor een Hardware synth betalen en geen 265 € of 500 € voor een Softsynth die het ook kan ??
Maar ja zo denk ik er over en ik heb Roland of een andere Hardwarefabrikant nog nooit iets gratis weg zien geven :D

Dus ik kraak absoluut geen NIET Commerciele VSTi's af er zitten namelijk heel veel goede tussen maar loaten we eerlijk zijn om ook te zeggen dat er bagger tussen zit.. (Maar ja dat geld ook voor Commerciele Synths natuurlijk)

:okdan:

265 of 500 € voor een softsynth is echt wel schandalig... 25-50€ vind ik een veel aannemelijkere prijs...
Trouwens voor 1000€ koop ik 3 à 4 hardware-synths en nog een extra effect-doosje 2de hands... dan geef ik mijn 1000€ toch liever aan hardware...
Software koop ik zelden... ( hmmm... niemand ooit van Randium & Zone gehoord??? ;) )
 
Origineel geplaatst door Kevin

Waarom wel 1000 € voor een Hardware synth betalen en geen 265 € of 500 € voor een Softsynth die het ook kan ??

Vergeet ff niet dat je wel je PC/Mac up to date moet/wilt houden...kost geld...Goede soundcard... kost ook nog wat... maargoed.. ;)
 
radium en zone?
:bekdicht: :bekdicht:

8D

als ik het goed genoeg vind, en er blijf mee werken,
dan wil ik er uiteindelijk wel voor betalen. echte goeie dingen, kwaliteit,
verdienen kredieten volgens mij.
(tenzij het freeware is, dan hoef je niet te betalen)
 
Ik was deze thread eens aan het doornemen en het viel me op dat ik nergens de Spectrasonics Atmosphere en Stylus genoemd zie. Zelf heb ik deze niet, maar van wat ik heb gelezen en gehoord van anderen zouden dit echt 2 superkwaliteit softsynths zijn. De Atmosphere vooral voor pads en leads, en de stylus voor grooves. En nee... ik ben geen verkoper voor Spectrasonics. Maar check deze softsynths zeker eens als je zit te denken om een nieuwe aan te schaffen.
 
Origineel geplaatst door Ferruccio
Ik was deze thread eens aan het doornemen en het viel me op dat ik nergens de Spectrasonics Atmosphere en Stylus genoemd zie. Zelf heb ik deze niet, maar van wat ik heb gelezen en gehoord van anderen zouden dit echt 2 superkwaliteit softsynths zijn. De Atmosphere vooral voor pads en leads, en de stylus voor grooves. En nee... ik ben geen verkoper voor Spectrasonics. Maar check deze softsynths zeker eens als je zit te denken om een nieuwe aan te schaffen.

aan de ene kant vind ik het leuk dat die spectrasonics dingen coole geluiden voortbrengen. aan de andere kant is het natuurlijk ook wel vals spelen... tis gewoon een rompler, geen synth.
en in hoeverre ben je echt creatief zelf bezig met samples?

verder moet ik zeggen dat het raar is met welke mate van disrespect hier over software gepraat wordt soms. software synths zijn tegenwoordig net zo goed en soms beter dan hardware. als je niet wil betalen voor andermans arbeid dan ben je een dief. dat sommige voorgaande berichten nog niet zijn aangepakt door mods is mij een raadsel.
 
Ik kan alleen maar van mezelf zeggen dat ik maar een paar soft synthesizers gebruik.
Vanaf begin af aan heb ik imho de beste keus gemaakt, ik begon met Reaktor 2.3. Nog steeds geen enkele behoefte om te veranderen of over te stappen op hardware. De rest heb ik gezien, gehoord, geprobeerd maar ze interesseren me dus persoonlijk helemaal niet. Hoewel ik niet te spreken ben over de houding van NI- maar dat terzijde.
Tip: scoor een tweedehands versie van Reaktor 2.3 . Geheim: de geluidskwaliteit is net zo goed als van Reaktor 4. Je kan er gewoon alle geluiden op de computer mee maken die je wilt. Ga niet te veel werken met dingen als vst /weet ik veel wat. Doe het op de ouderwetse manier.
Dit was persoonlijk en ik wil geen discussie uitlokken.
 
Spectrasonics atmosphere bij iemand anders gehoord en we waren het over eens dat je net zo goed een Korg wavestation kunt gebruik omdat daar veel samples van zijn gebruikt.

Het is wel veel moeilijker om de goede software uit te schiften dan de hardware vind ik hoor. En wat dat betreft mis ik sites waar je gebruikerservaringen verzameld hebt zoals bij Harmony Central. (of ik moet iets gemist hebben)
 
Tja, zelf vind ik ook dat Spectrasonics Atmosphere idd een klein beetje op de WaveStation geïnspireerd is, maar doe mij toch maar het origineel ipv de kopie ;) Vele Atmosphere-presets klinken ook nogal verdacht Roland JV1080-achtig... :confused:

Ook onze vriend Rob Papen is er trouwens schitterend in geslaagd om echt WaveStation-achtige sequences tevoorschijn te toveren uit z'n Albino (check het mapje "Moving Sounds" !!!), en trouwens een heel stuk beter dan Spectrasonics, IMHO

Het vervelende met Atmosphere (en Trilogy) is dat iedere preset echt schandalig veel RAM nodig heeft (wat dacht je van 70MB per preset...), zodat het inladen van iedere individuele preset toch een zekere tijd vraagt. En dat maakt het dus niet echt handig om die vele tonnen presets gauw te previewen, om bv uit te kiezen welke sounds je wil gaan gebruiken. Om Atmosphere nuttig en veel te kunnen gebruiken heb je dus echt wel een supersnelle processor en 512mb à 1 GB Ram nodig.

Spectrasonics Stylus vind ik dan toch wel een beter geslaagde aanpak, omdat iedere preset van pakweg 70MB niet 1 preset, maar telkens een "pakketje" boordevol verschillende loops is.

Overigens, voor mij zijn Emagic EVP88, ES2, Rob Papen Albino en Stylus zowat m'n favoriete plug-in synths.
 
Origineel geplaatst door Almeros
Vergeet ff niet dat je wel je PC/Mac up to date moet/wilt houden...kost geld...Goede soundcard... kost ook nog wat... maargoed.. ;)


Tja zit een kern van waarheid in maarre als je spul hebt waar je tevreden mee bent en je computer trekt het nog waarom dan overschakelen ?
Zoals al vaker op dit forum is gezegd meer is niet altijd beter (voor mij althans niet)

Ennuh Radium en Zone gebruik ze wel eens om gewoon ff te tsjekken wat het programma allemaal kan (demo's vind ik soms te beperkt) maar als ik het een goed programma vind dan koop ik het gewoon.
Zo zijn er ook mensen die geld verdienen met hun muziek en dan nog Illegale Software gebruiken,dit vind ik gewoonweg ZIELIG!!
Die mensen horen dus ook niet betaald te worden voor hun ''kunsten'' vind ik !
Ooit hoop ik bij die mensen dat er dan een :smeris: langskomt (maar ja die hebben het altijd te druk met iets anders helaas)
 
Origineel geplaatst door Kevin

Die mensen horen dus ook niet betaald te worden voor hun ''kunsten'' vind ik !

dat gebeurt toch ook niet zo heel veel meer,kijk naar de mp3...ow das ook soft:)
neverending cycle

of koop jij nog gewoon cd's?
 
deze thread gaat echt de verkeerde kant op...
 
Naar mijn mening zijn er ook veel te veel softsynths waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Toch ben je altijd wel weer benieuwd wat die ene plugin weer extra heeft ten opzichte van degene die je gebruikt en voor je het weet heb je tig plugins op je PC die bijna allemaal hetzelfde doen.
Softsynths vind ik leuk om mee te spelen al helpen ze wel enorm mee om je creativiteit en inspitatie tot nul te laten dalen.
 
Less is more. ken je spullen. Heb je behoefte aan bepaalde sound, en weet je zeker dat je huidige arsenaal dat niet kan brengen, kijk dan naar een nieuwe synth.

Eerder niet. Ik had ook massa's (veelal inferieure) plugins in m'n mapje vstplugins staat. Nu staan er nog maar 10 softsynths in, maar wel 10 synths die ik echt gebruik. Mijn ervaring is als je erg veel tegelijkertijd gebruikt, je de neiging krijgt om door presets heen te gaan tot je hebt wat je zoekt.

Je kunt het beter zelf maken met spullen die je tweede rechterhand zijn !
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top