Compact (budget) PA advies gevraagd

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.258
Locatie
BH
Ik wist niet zo goed in welke thread dit moest, dus dan maar even hier.

Ik heb al heel wat gezocht op diverse fora, maar ik vind geen bevredigend antwoord. ik zoek namelijk een compacte set actieve PA speakers voor op kleine gelegenheden en voor thuis op mijn zolder als ik een beetje wil knallen (ik heb de luxe van eenvrijstaand huis 8~). Mijn budget is zo rond de € 800,00. Ik zie dat er tegenwoordig veel zeer goedkoop spul (troep?) te koop is en de meeste fora geven toch aan dat voor een beetje sound toch echt serieus geld betaald moet worden. Ik vraag mij af of er toch enige bevrediging te halen valt voor mijn doel uit een relatief goedkoop setje. Dan maar even mijn wensen lijstje, want wellicht dat het niet perse duur hoeft te zijn:


  • Niet te groot en te zwaar, het moet in een auto passen.
    Voldoende vermogen voor een kleine ruimte voor een man of 30.
    Stevige en dynamische bas.
    Het liefst een Clubsound.
    Beetje robuust. Moet tegen een stootje en een spatje kunnen.

Het hoeft dus helemaal geen HIFI te zijn. Ik zal er hoofdzakelijk Techno over knallen, dus een beetje kleuring van de sound is helemaal niet erg, als het maar de juiste kleuring is. Niet scherp en schel dus, maar een beetje duister en donker is bijvoorbeeld geen probleem. De keuze twee full range of twee satellieten met subwoofer maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar in een normale auto past. tweede hands spul zou ook geen probleem zijn.
 
Behringer pro series met nu3000 versterker
ben je onder 600 euro klaar en kan je echt hard knallen
 
Juk Behringer.....
Wat erg lekker klinkt en binnen je budget kan passen als je tweedehands zoekt is een setje blueboxen.
Wegen helaas wel 75 kg per stuk, maar klinken diep en dik.
Je kan bijna niet een dik klinkende kast kopen die erg licht is, je hebt gewoon massa nodig.
 
Back
Top