losse toetsen Korg Triton Ex61

sh1000

Stamgast
Lid sinds
19 juli 2009
Berichten
285
Locatie
breda
Hallo,

Wie weet waar ik losse toetsen kan kopen voor een Korg synth?

De bovenste 2 zwarte toetsen van mijn Korg Triton Extreme 61 zijn kapot en moeten worden vervangen. Volgens mij is het een FS61-keyboard. Het vervangen heb ik in het verleden veel gedaan bij een AX90 dus moet hier ook wel lukken. Ik zit overigens al 2 maanden op antwoord/levering van een grote muziekzaak te wachten dus dat gaat hem niet meer worden.

PS als iemand er toevallig ervaring mee heeft, zijn alle zwarte toetsen hier ook identiek en is het inderdaad en zijn het ook Yamaha FS 61 toetsen?
 
Voor het vervangen van toetsen van een Triton-Extreme moet het apparaat echt helemaal uitelkaar.
Tot zover geen al te grote problemen maar bij het inelkaar zetten gaat nog wel eens iets mis.
Ik krijg vrij regelmatig apparaten onder handen waar van alles bij fout is gegaan.
Een AX90 is een heel stuk eenvoudiger.
Advies: Geen ervaring, niet aan beginnen.
Overigens: De toetsen van Yamaha zijn bijna hetzelfde. (Moet iets worden afgebroken).
Ik heb FS61-toetsen op voorraad voor Yamaha en Korg.
 
Vervangen is inmiddels uitgevoerd. Inderdaad wat lastiger dan bij een A90 maar erg goed te doen als je een klein beetje handig bent. En bedankt voor de tip, er moet inderdaad een lipje worden afgebroken.
 
Back
Top