Detector Plaza (Track in progress)

voight-kampff

I receive After Touch
Lid sinds
15 mei 2012
Berichten
42
Locatie
Breda
Aangezien ik me net heb aangemeld op dit forum, en ik tevens een nieuwe workflow aan het uitproberen ben hierbij een preview van een 'oldskool' synthesizer track waar ik mee bezig ben. Een combo van hardware synths (Nord Rack 2x en DSI Mopho) en een aantal softsynths van Arturia. Tevens ben ik aan het experimenteren met masteren op cassette (voor nog meer vintage sound) en ook deze demo is op die manier gemastered (Tascam 112R).

Waarschijnlijk niet iedereen zijn ding, maar ik ben evengoed benieuwd naar jullie reacties.

De track: Detector Plaza (van het komende 'Het Mastbos Dossier' album):
 

Attachments

  • Detector Plaza (MP3 192).mp3
    6,4 MB · Bekeken: 31
Ja de track klink idd lekker.

Masteren op cassette ben ik ook erg fan fan. Om meer volume en karakter te krijgen wil het wel eens lekker klinken om bewust de boel op tape te laten clippen.

In jouw muziek hoor je dan ook lekker de taperuis en het wollige karakter.
 
Dank voor jullie reactie heren.

@Flyweight: masteren op cassette geeft idd een aangenaam karakter aan de muziek, zeker in het genre waar ik mee bezig ben. Ik ben alleen nog een beetje aan het experimenteren met het proces: eerst digitaal masteren (eq, limiter evt. compressie) en dan op tape? Dat heb ik nu gedaan, maar dan verlies je natuurlijk wel weer een stukje volume als je de tape master weer digitaliseert. Dan weer opnieuw een limiter toevoegen lijkt me ook niet ideaal, want dan lift je alle ruis enzo evengoed mee. Hoe doe jij dat?
 
Back
Top