Wat is een goede kleine mengtafel?

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.144
Beste forumleden, een vraag over de (podium) setup...

Ik gebruik een kleine (UB1202) Behringer mengtafel. Ik heb deze gemonteerd in een flightcase, waar ook 2 soundmodules inzitten. Behalve die 2 units sluit ik er ook nog een synth op aan en een sampler, via het mengpaneeltje (main out) naar 2 DI boxjes en spelen maar. Nu merk ik dat het geluid toch wel minder goed klinkt via het mengpaneel dan wanneer je de synths rechtstreeks beluistert (koptelefoon).
Mijn vraag is nu: is het de moeite waard om te investeren in een beter mengpaneeltje? En welk merk/ type zou je dan aanbevelen?

Alvast bedankt voor reacties en tips!
 
tapco blend 6 (of groter) best een mooi eerlijk mengtafeltje voor een bescheiden bedrag
ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk verrast was door de geluidkwaliteit gezien de prijs
 
Ik heb nog een Tapco mix 10 liggen waar ik vanaf wil ;)
Is niet veel groter dan jou UB1202 denk ik. Geluids kwaliteit is stukken beter dan die van Behringer (tis van Mackie). + dr zit eigenlijk geen ruis in.

Zelf gebruik ik een stage mixertje van DAP. Maar die heeft redelijk wat ruis en is niet shielded helaas :\...
 
Heb laatst een Mackie ProFX 12 gekocht, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Geeft veel ruis en geen mogelijkheid om kanalen te beluisteren via de koptelefoons als de schuif niet openstaat.

Achteraf baal ik dat ik geen Allen&Heath ZED 10 of 14 heb gekocht. Yamaha heeft ook een aantal kleinere mixtertjes.
 
Mogelijkheid om kanalen te beluisteren via koptelefoon zonder de schuif open te zetten moet je een pre-fader setting hebben. Dit hebben de goedkope modellen van Mackie zoizo niet aangezien dat 1 van de dingen is waardoor hij goedkoper is ;). Yamaha heeft deze optie er wel vrij vaak op zitten d8 ik.
De tapco die ik heb geeft echt geen ruis. Heb het gekocht voor het gebruik met opnames, dus dan moet je zoizo zo min mogelijk ruis hebben. Helaas is Tapco niet meer....
 
Ik heb zelf de Tapco blend 6 (gemaakt dor Mackie). Topkwaliteit voor weinig. En niet stuk te krijgen
 
Ik ben benieuwd: Als je alle schuiven 6dB naar beneden haalt, klinkt het dan ook slechter?

Dit controleer je door eerst gewoon op te nemen, dan alle schuiven 6dB naar beneden. Weer op nemen. Beide resultaten normaliseren en dan pas vergelijken.


P.s. Ik heb een Alesis Multimix 12R. Prima mixer als je geen eq gebruikt of mooie oversturing wilt.
 
Back
Top