Mopho keyboard en poly chain naar prophet 08 hoe zit dat nu precies?

faceman

Stamgast
Lid sinds
6 januari 2006
Berichten
264
Locatie
België
Ik heb een DSI Mopho keyboard en ben er heel tevreden om. Alleen lijkt het te schreeuwen om meer polyfonie.

Ik weet dan een Tetra het meest aangewezen is maar heb de opportuniteit om een Prophet 08 rack te kopen voor een interessante prijs. En eerlijk gezegd: die lijkt me toch heel leuk.

Maar hoe zit dat nu precies? Fungeert de Prophet dan echt als een soort van 'gate' om de sounds van de Mopho polyfoon te maken? Ik neem aan de de programs niet overeenkomen?
Ik meen te hebben verstaan dat je de sub osc functie van de Mopho zou verliezen, wat ik niet echt verschrikkelijk zou vinden.
 
Het is redelijk eenvoudig. Je moet inderdaad zorgen dat op beide toestellen dezelfde programma's staan. Die zijn eenvoudig over te zetten. Enkele zaken om mee rekening te houden:
- je moet de outputs van beide toestellen mixen (er komen acht stemmen uit de prophet en 1 uit de mopho, dus je moet die ergens combineren om ze alle 9 te horen).
- prophet heeft geen sub osc en geen feedback. Als je je patches van mopho naar prophet overzet, ga je die moeten uitschakelen (of je hoort ze wel op de mopho maar niet op de prophet, en bijgevolg zijn je 9 stemmen niet identiek).

Ik maak me de bedenking dat een 2,5 octaaf keyboard wel erg klein is om 9 stemmen te benutten (ik vind het al te klein om er 5 op te gebruiken).
 
Ik wil eigenljjk gewoon af en toe eens een akkoord kunnen spelen.

Ik leer uit je uitleg dat dit toch geen ideale oplossing is.

Misschien hou ik het dan wel bij een Tetra.

Thx!
 
Hmm, ik weet niet helemaal of ik het zo zou zeggen. Beide combinaties hebben zo hun voordelen en nadelen volgens mij.
Als je de subs en de feedback belangrijk vindt, is de tetra de logische keuze. Maar als dat niet zo is, dan zou ik persoonlijk de prophet nemen omwille van voor mij toch twee grote troeven: de gemakkelijker bedienbare sequencer en stacked patches die 4 noten polyfoon zijn.
Maar dan is het misschien wel zinnig om je mopho keyboard te vervangen door een andere synth die je ook als midiklavier voor de prophet rack kan gebruiken.
 
Back
Top