Privéberichten pop-up

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Iets wat me al een hele tijd irriteert:

Als je bijvoorbeeld in FireFox die pop-up krijgt, dan moet je twee keer klikken, en dan werkt hij niet tenzij je pop-ups toegestaan hebt (dat is nog eens twee keer klikken), of je moet hem eerst wegklikken en dan alsnog naar je PB's klikken, dat is ook twee keer klikken.

Kan het niet vervangen worden door een soort JQuery pop-in? Met ongeveer zo'n functie?

U heeft een nieuw privébericht van bikkel ontvangen

[Naar mijn privéberichten gaan] [[Sluiten] [ ] Nooit meer een pop-up tonen voor privé-berichten]


Naar privéberichten gaan is dan een linkje naar een _BLANK venster met je berichten. Ik neem aan dat er best veel mensen zijn die via https://www.synthforum.nl/forums/search.php?do=getnew binnen komen en dus niet uit het overzicht weg willen.
 
Gewoon de pop up uitzetten bij instelling van je acount, je ziet vanzelf rechtsbovenin een melding dat je een nieuw pbtje hebt..

OK dat wist ik niet....maar ik vind een melding helemaal niet vervelend, ik vind het juist handig, alleen is het nu zo 1999 gedaan. Toen we HTML nog met grote letters schreven en IE5.5 zich het beste aan de standaarden hield.
 
Hey, iedereen wil hier altijd vintage :? gebruik jij geen Mosaic meer dan?

:D

Als serieuze toevoeging wil ik wel even melden dat JQuery overlays en pop-ups op tablets en telefoons niet al te lekker werken, en javascript pop-ups juist weer wel. Dus als het al gewijzigd wordt, zou het sowieso instelbaar moeten worden. Om het helemaal naar de desktop te trekken is ook zo 2009 ;)
 
Als serieuze toevoeging wil ik wel even melden dat JQuery overlays en pop-ups op tablets en telefoons niet al te lekker werken, en javascript pop-ups juist weer wel. Dus als het al gewijzigd wordt, zou het sowieso instelbaar moeten worden. Om het helemaal naar de desktop te trekken is ook zo 2009 ;)

Het is een kwestie van testen, maar JQuery werkt op i-devices en het meeste ook op Opera mobile browsers, dan blijven er alleen de beperktere telefoons over. Ik heb laatst onze website (+/-2,5 miljoen klanten) getest op iPad en iPhone en we liepen bijna niet tegen JQuery problemen aan.

Maar een mobiele telefoon of tablet device gebruikt straks natuurlijk http://mobile.synthforum.nl/, wat al helemaal een andere layout gaat krijgen.

Toch? ;)

Hey, iedereen wil hier altijd vintage :? gebruik jij geen Mosaic meer dan?

Geen idee, Lynx ondersteunt geen pop-ups en iets nieuwers vind ik te ver afwijken van wat werkelijk de bedoeling was met het wereldwijde web. Het was wel een beetje klaar na HTML 1.0 naar mijn mening......
 
Alles na gopher was geen verbetering... ik ken overigens serieus iemand die tot 2009 alles met Lynx deed :D

Maar we dwalen af. Ik heb inderdaad wat slechte ervaring met jQuery overlays op de iPad, maar misschien waren dat wel oude jQuery versies, daar heb ik verder nooit naar gekeken. Bijvoorbeeld met overlays die groter waren dan je scherm maar die je niet kon scrollen omdat een scroll event wordt gezien als overlay-sluiten.
 
Alles na gopher was geen verbetering... ik ken overigens serieus iemand die tot 2009 alles met Lynx deed :D

Maar we dwalen af. Ik heb inderdaad wat slechte ervaring met jQuery overlays op de iPad, maar misschien waren dat wel oude jQuery versies, daar heb ik verder nooit naar gekeken. Bijvoorbeeld met overlays die groter waren dan je scherm maar die je niet kon scrollen omdat een scroll event wordt gezien als overlay-sluiten.

Er is helemaal niets wat je tegenhoudt om een JQuery plug-in te schrijven. Dus als je iets kant-en-klaars van een third party dev gebruikt dan kan dat best wel eens slecht geteste zijn in alternatieve browsers (zoals IE6 :D GOD WAT VOELT DAT LEKKER OM DAT TE KUNNEN ZEGGEN :D).

De core functionaliteit van JQuery wordt wel constant geupdate voor browserspecifieke bugs, en dit is heel makkelijk zelf te bouwen. Ik wil het desnoods wel even voorbouwen als jullie het te druk hebben met andere leuke dingen voor het forum?
 
Gast! :halleluja

Heb weleens de URL geprobeerd te gebruiken die in beeld komt tijdens de zoekresultaten maar die is niet permanent. Had me er al bij neergelegd dat het gewoon niet mogelijk is om direct in de berichten van vandaag te komen, kan het dus TOCH gewoon!

Jij bent mijn held van vandaag :okdan:

homer+wohoo.jpg



Maar goed, ik zal wel weer de enige zijn die dit niet wist hehe...
 
Voor de volgende keer: rechts klikken op de link, "Koppelingslocatie kopieren" (of iets van soortgelijke strekking als je geen FireFox gebruikt) en dan kun je hem gewoon plakken (in een bookmark bijvoorbeeld, maar je browser onthoudt hem ook)
 
Ach ja, natuurlijk :) Hier al jaren Firefox, optie 'search for text when I start typing' altijd aan staan, dan hoef je alleen maar 'ni' te tikken voor de link 'nieuwe berichten' en dan enter, maar een directe link is uiteraard het beste.
 
Als je hem een keer in je URL balk hebt geplakt hoef je alleen nog maar "sy" of "s" te typen en dan krijg je al de vaakst bezochte URL van het synthforum bovenaan, dus "s + DOWN + ENTER". Zit al redelijk in het spiergeheugen gebakken 8o
 
...

Maar goed, ik zal wel weer de enige zijn die dit niet wist hehe...

Mwoah... ;)


Ik heb die link als 'knop' in m'n bladwijzerbalk staan: ideaal! :P
 
Back
Top