ff voorstellen

Nederpop

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2011
Berichten
1
Hoi allemaal.

Mijn naam is Arno en ik ben toetsenist van een Nederpop coverband. We zijn nu drie jaar bezig en het begint echt lekker te lopen. Primaire doelstelling is om met wat veertigers gewoon lekker muziek te maken en een keer of 10 a 15 per jaar op treden. Hoogtepunt? 2500 man op de markt in Breda op Koninginnedag 2011. Ben begonnen met spelen op mijn 7e jaar zoals velen: op een mooi Yamaha orgeltje met van die fel gekleurde flippers haha. 10 Jaar les, daarna alles in een hoek gegooid (geen zin meer) en weer tien jaar later alles weer opgepakt. Ben ik goed? Niet bijzonder nee. Ben ik een liefhebber van de toetsen? Jaaaaa.

Maar dan waarom ben ik hier. Eigenlijk ben ik op zoek naar goed advies. Op dit moment speel ik op een (schrik niet) Tyros 1 van Yamaha. Destijds een vermogen en eigenlijk voor mij tot nu toe een prima ding. Ik weet het. Geen podium materiaal. Nu wil ik iets anders en ik heb natuurlijk een wensenlijstje, hoe klein en eenvoudig ook.

- ik wil maar 1 instrument op het podium
- eenvoudig aan te sturen middels zelf gemaakte presets
- fantastische klanken (piano, hammond, strings, blazers)
- enigszins handzaam

Dit zijn voor mij de belangrijkste praktische eisen. Nu denk ik aan de Motif XF7.

Wat adviseren jullie mij? Alvast bedankt voor de (hoop ik) vele reacties.

Groeten,

Arno
 
hallo,
prima idee
 
volg je gevoel bij iedere instrumentkeuze, en ga erop uit test en voel aan of het aanje verwachtingen voldoet, het kost veel te veel geld om mis te kopen ;)

yuup! welcome!
 
Back
Top