Vreemde click uit de Imac

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Heb pas een Imac I5 aangeschaft waar voorlopig live8 suite en gladiator 2 op draait.
Aangesloten op een versterker met 2 passive speakers.

Nu viel me op dat er af en toe een vreemde hoge schelle click/tik uit de speakers komt.
Lijkt een beetje op het ontladen van een condensator.
Vervolgens de versterker losgekoppeld en rechtstreeks op de mac de koptelefoon.
Geaard/niet geaard stopkontact geprobeerd,osx lion er op gezet.
wat ik ook probeer,de click blijf je horen.
Terug gegaan naar de winkel met een mp3 en sample foto,vervolgens een nieuwe meegekregen.
Met de nieuwe(zat nog in een gesloten doos) exact het zelfde probleem.

Een vriend van me had hier ook last van,maar dan met een pc,maar na de aanschaf van een geluidskaart was het probleem opgelost.

Nou was ik al wel van plan een apogee duet aan te schaffen,maar zou het probleem daarmee opgelost zijn?
Anders zit ik nog steeds met een tikkende Imac en nog eens een apogee.

Zijn er toevallig Imac gebruikers die dit herkennen?

Bij voorbaat dank.


Bijlagen zijn de sample foto (met een exerne pc gemaakt rechtstreeks uit de mac)
en de mp3.
 

Attachments

  • apple click.mp3
    121,5 KB · Bekeken: 91
  • apple click.jpg
    apple click.jpg
    49,1 KB · Bekeken: 93
Misschien kun je hier een oplossing vinden: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=144250
Ik zou sowieso eerst eens een andere geluidskaart proberen, dat gaat bijna zeker de oplossing zijn. Onboard geluidskaarten zijn leuk om mp3tjes over de speakers af te spelen, meer niet.
 
hee da Goose,bedankt voor je reactie.
Stonden interesante dingen in,heb 't meteen wat geprobeerd,maar helaas zonder resultaat.
Ik denk dat ik anders maar een duet 2 bij bax bestel,mocht 't probleem niet opgelost zijn kan ik binnen 30 dagen m'n geld terug krijgen.
 
raad je zoiezo een duet aan. onboard kaart is, naar eigen zeggen door Apple niet goed genoeg.
 
Heb je een multi meter?
Zo ja, meet dan voor DC tussen de aarde van je versterker en de aarde op de audio out kabel.
Wat meet je?

Helaas niet even snel een multimeter bij de hand,maar hij doet het ook stand-alone,dus zonder versterker aangesloten.

In ieder geval bedankt voor de reacties,ik laat wel even weten of met een duet 2 het probleem verholpen is.
 
kan ook je cooling fan zijn.....doet mijn oude G5 in me slaapkamer wel eens als ik hem net heb opgestart....houd daarna ook weer op.
 
Update:
Gisteren een usb2 geluidskaart aangesloten,maar zonder positief resultaat,hij blijf tikken.
vandaag contact opgenomen met de winkel ,en uitgelegd dat ik er onderhand wel klaar mee was.en zelfs bereid ben een ander type imac of macbook pro te kopen.(prijsverschil valt over te praten)of anders geld terug.
Maar die willen me in geen enkel opzicht tegemoet komen,alleen dat ik de imac weer terug kan brengen en dan kijken ze wel.
Dan zullen ze me wel weer een andere meegeven met het zelfde euvel. m.a.w een verhaal zonder eind.
Toch maar weer even contact opgenomen met apple care en die adviseerde mij een second opinion in Den bosch.
Daar ga ik morgen dan maar weer toe.

'T probleem schijnt toch dieper te zitten dan ik dacht.
 
Update:
Vanmorgen de imac naar Den bosch gebracht voor onderzoek,ik wacht af.
Op internet gaan er geruchten over de onboard-geluidskaart die in eco stand in en uit schakeld,maar dat lijkt me weer sterk aangezien ik een externe geluidskaart heb getest en de onboard geluidskaart heb uit gezet.
Ook las ik dat de videokaart te ver is overgeklokt,zodat deze problemen geeft.

Zijn hier toevallig nog meer imac gebruikers die deze kwaal herkennen?
Ik ben inmiddels behoorlijk nieuwschierig geworden vandaar.
 
Nou,de aap is uit de mouw.
Het moederboard is naar de haaien,ze hebben er een nieuwe in gezet.
Heb nu al 2 dagen een tikloze imac,klinkt goed.
Alleen is de binnenkant van het scherm nu vies,gelukkig dat deze maar met magneten vast zit en dat je die er zo af kan halen.beetje slordig maar goed.

Na bijna anderhalve maand tobben kan ik hem gebruiken waar hij voor bedoeld is.
formers met reactie,nog bedankt voor het meedenken.
 
Back
Top