Nog hardware nodig? Logic/VST vraag!

de iMac soundcard klinkt al een poepie beter dan de laptop waar ik windows op had staan

Da's raar, want in beide gevallen zit er een goedkope Soundblaster-achtige chip in van Foxconn of zo. Sowieso; interne geluidskaarten, verspil er je tijd niet aan; koop een audio interface met genoeg I/O voor je apparatuur, dan wordt je in beide gevallen gelukkiger. Het grote verschil is dat OS X standaard CoreAudio heeft, wat al een slok op de borrel scheelt met latency.

Dus eigenlijk ben ik 't er wel mee eens: schakel gerust over, maar je doet 't voornamelijk voor Logic en OSX. Wat overigens prima redenen zijn :).
 
Probeer http://home.no/gunnare/index.htm maar eens. Maar eigenlijk moet je in dit filmpje kijken naar de plugins van Logic zelf; de rest is multiplatform.

hmm "gunnare", werkt die niet ook met synthedit? (als je die plugin hebt, kun je dat checken door te kijken of de dll een extra map maakt in de vst map met ".sem" bestanden)

wat ik te melden heb heeft niet 1,2,3 te maken met deze discussie, maar toch enigzins handig om te weten:
de maker van synthedit is bezig met een cross-platform. Oftewel, alhoewel alle synthedit plugins tot nu toe .dll waren en enkel voor de PC, is het waarschijnlijk over een half jaartje mogelijk ook mac-plugins te maken :okdan:

met andere woorden: zodra Jeff (maker van synthedit) dat voor elkaar heeft, krijg je ladingen met gratis plugins voor de mac (of bouw natuurlijk je eigen plugins!) :P

sik
 
er is nu al zoveel te vinden , dat dat nou niet het grootste probleem lijkt.
mac is duurder, verder is het een prima keuze. onder os veel minder mogelijk computergeneuzel, dus meer tijd voor muziek maken. mho in deze klassieke discussie
 
Altijd weer heerlijk die Windows gebruikers. Laat ik het dan zo zeggen. na heel wat jaartjes windows te hebben mogen gebruiken en op mijn werk helaas nog elke dag moet gebruiken, ben ik blij dat ik nu OSX draai. En ja vandaag nog maar even een Mac mini erbij gekocht, wat weer heerlijk is. Ik heb nu Logic draaien op de iMac die naar boven verhuist is, en wat is dat logic een top programma, alles draait heerlijk, en wat een instrumenten zitten daarbij zeg. Na een update van garageband en van logic, kreeg ik er maar liefst nog een stapeltje bij. En weet je wat, het klinkt nog top ook. Ik wil niet mensen tegen het verkeerde been stoten, maar ik denk dat ik mijn JD800/XP80....toch wat minder ga aanraken.

En ja Windows en Apple, is net als VW en Opel....daar weet ik ook alles van. Ik heb gewoon een betere ervaring met Apple, en wees eerlijk OSX doet toch gewoon wat het moet doen. Een betere user interface is er gewoon niet te bedenken. Windows maakt het gewoon te moeilijk, te veel instelling mogelijkheden.

Maar even terug op de Topic te komen.

Logic is echt aan te raden.....nu nog even opzoek naar de CS80, JP8 pugins....

:dj:
 
Back
Top