midi controller voor tape

juan.s

Gedeactiveerd account
Lid sinds
27 juli 2008
Berichten
30
Hi maestro's, ik heb een tijdje geleden een ts-1 van philip rees gekocht op 1 spoor van mijn 4 sporen bandrecorder een sequencer line mee op te nemen voor later andere midi informatie bij tevoegen. Ik heb al een track op genomen en die is goed hard niet te hard te horen op het spoor zo als geplant. de situatie zoals die nu is aangesloten

de knop staat op spoor maken. en (ebu25)
: midi out van de seq. (speelt noten) in de TS-1 midi midi in
: midi out van de TS-1 naar een keyboard ,
: tape out naar recorder
|BACKtrack|
de knop staat nu op spoor spelen.
: keyboard out naar TS-1 midi keyboard in.
: track sporenrecorder out naar tape input TS-1
: midi out naar de sequencer. (de sequencer staat nu op ontvangen).

nu zou de sequencer moeten aan gaan, alleen er gebeurt niets . heeft iemand wel eens dit apparaat gebruikt en kan mij een tip geven.
 
Beetje wilde gok omdat je niet zegt over welke sequener het gaat, maar bij sommige sequencers moet je ook als ze op externe sync staan wel nog even op play drukken voordat ze op externe start/stop reageren.

Ook is het misschien handig om even een midi monitor dingetje te draaien om te zien of er wel clock binnenkomt vanaf de TS-1.
 
Ik ken die spullen niet maar mogelijk ben je hier iets mee :
http://www.philrees.co.uk/service/ts1quick.htm

En euhmmm ... die toestellen dienen om te synchroniseren met midi, niet om midi-data op te nemen.


ja ik had gelezen dat de ts-1 ook toon hoogte kon opnemen. helaas is dat niet het geval voor sound gebruik. Ik ben er ook achter gekomen dat mijne TS-1 stuk is. dus nu doe ik het met sync out van een ander apparaat. bedankt voor de snelle reaktie.
 
Back
Top