No suicidesong (in progress - kruising Ultravox/Seal/symfo)

Nou, als ik dit verplicht zou moeten uitluisteren, zou ik er toch wel neigingen van krijgen hoor. :D niet helemaal mijn ding.
 
Die wringende strings. Gewoon Heerlijk.

Geen stilzitter. Een hardzetter. Iets om te midden van wat strobogeweld keihard en toch langzaam uit je dak te gaan.

Rond 5 minuten vind ik het bekken net iets te hard in de mix. En afgezien van het niet-zuiver zingen zou je stem er met wat chorus/distortion/compressie juist prima bij passen.
 
En nu dus wat ik met de kritieken gedaan heb:

http://soundcloud.com/andyland2138/no-suicidesong-ft-melany

Ik heb zangeres Melany op heel veel verschillende sporen met verschillende effecten gezet om enerzijds het dichtbij-drama te behouden en anderzijds het ruimtelijke wat in de donkere partijen zit.

Wat de drums betreft heb ik heel veel lopen experimenteren. De "bekkens" zijn gebleven, de droge "ketels" zijn uiteindelijk uit de Electro Kit van de Fusionsynth en op het eind de AngryBastard Kit uit de Kurzweil.
 
Is inderdaad iets met eigen karakter, goeide poging om een song in elkaar te zetten met een uitgedacht arrangement, iets wat ik nauwelijks hoor op SF en dat alleen al verdient bemoedigende woorden.
Wat dat betreft 9/10 maar heel het stuk zit helaas allemaal nog niet strak in elkaar en is er dus nog veel werk aan de winkel.
Stem klinkt soms wat 'amateuristisch' of zonder overtuiging.
Mix vind ik op dit ogenblik nog niet belangrijk.
Blijven verder doen, en dan kom je er.
 
Back
Top