Filmische muziek

Smith

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2008
Berichten
139
Na goede reacties op "The Attic" (oa gedraaid in Dave Clarke's White Noise show en nu ook verkrijgbaar op vinyl en digitaal www.tunnel-radio.nl/dyfr.htm ) weer eens de studio ingedoken voor iets anders.

Foto-op-28-07-2011-om-19.18-300x239.jpg


Normaal is het Acid / electro / techno wat de klok slaat maar zo nu en dan sluipt er een ander soort muziek tussendoor. Net als bij "The Attic" is dit nummer (wat ik even Symphonie 2 genoemd heb) een meer sfeerisch nummer geworden met een aantal live gespeelde sporen erin verwerkt:

http://soundcloud.com/bazreznik/baz-reznik-symphony2
 
Neej Sorry ik vinnut m nie.
Het achtergrond geluid dat op 0.21 begint gaat mij te lang door.
Daardoor mis ik de variatie. (Opbouw)
Eigenlijk vind ik de drumsounds ook te droog.

Het kabbelt een beetje door eigenlijk. (Iemand heeft dat (terecht) over een van mijn tracks ook al eens gezegd)
 
Hmm, had ik me toch een andere track voorgesteld bij het lezen van de titel.
Het lijkt net alsof die viool (begint op 17 sec) moet poepen. De stringpartij vind ik erg droog. De vocals (die out of tune zijn) klinken daarnetegen weer het warmst van alles.
Kan me er zo geen filmisch beeld bij vormen.
 
Heeft ook wel wat hoor :)
De drums vind ik trouwens wel lekker. De bass mag denk ik wel iets harder.
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een viool die een enkele stem speelt en niet 2 of meer?
 
Het is een soort van experimentje om te kijken wat ik met orkest geluiden kon doen. Het zijn ook allerlei samples die ik op verschillende manieren heb gefiltert om de illusie van bv meer cello's te creeeren. Qua viool: geen idee eigenlijk ;) dit was wat in me opkwam, ik ben geen muzikant dus niet goed in het creeeren van melodieen dus probeer altijd met 1 stem zoveel mogelijk sfeer neer te zetten :)
 
Al wie muziek maakt vind ik direct bij de beteren op aarde(op muzikaal gebied hé).Dus moet je ook kunnen verwachten op positieve en negatieve commentaren als je iets op internet zet.Wat negatief heet is dus niet direct op jou persoonlijk bedoeld alleen op wat ik hoor op muzikaal gebied,en dit is niet direct voor een wow gevoel,maar misschien de volgende ga ik helemaal uit m'n dak.
Ik heb nog nooit iets op internet gezet en toch ben ik al meer dan 30 jaar bezig met muziek(synt's)maken.Voor mij is het één en al plezier bezig te zijn in m'n vrije tijd met muziek.En hoef ik niet alles op internet te gooien,en tenslotte waarom?Om rijk en beroemd te worden?Duizendmaal hahaha!
Ben al lang te tel kwijt geraakt hier op dit forum van mensen die hoopte om beroemd te worden,de maanden daarna hun gerief op internet te gooien 'te koop',einde hobby.
Dus trek je het niet aan met de commentaren.Muziek maken is persoonlijk,en soms zijn er een paar miljoen mensen die het eens zijn met je...Zoals U2,Coldplay,.....:-).
Doe zo verder!
 
ik heb het juist op internet gezet om te kijken of er nog mensen zijn met goede ideeën ter verbetering: van al de muziek die ik maak leer ik weer iets nieuws (en daarom maak ik ook zoveel verschillende dingen). Dus ik trek me er in dat opzicht iets van aan dat ik goede ideeën en kritieken in me opneem ter verbetering en negatieve uitlatingen er maar voor lief bij neem :) (dan had ik het idd maar niet aan mensen moeten laten luisteren ;))
 
V.i.n.n.y m nie?


Ik heb net geluisterd.
Ook wat mij betreft kabbelt het teveel door.
Er kan denk ik wel een thema (of twee) bij.

Dat was origineel ook nog de bedoeling, dit was als basisnummer bedoelt met daarover heen nog een andere lijn maar helaas tot nu toe nog niet de benodigde inspiratie gehad (ik was vandaag afgeleid met het maken van slechte 90ties rave geluiden bij wijze van ontspanning :D )
 
Back
Top