Mag ik me voorstellen

cbvdwaal

Nieuwkomer
Lid sinds
16 juli 2010
Berichten
8
Locatie
Groningen
Cees van der Waal is mijn naam, 65 jaar, gepensioneerd patent professional. Heb enige tijd geleden VST technologie ontdekt. Ik gebruik Cantabile als VST host, waarop geïnstalleerd ondermeer Haupwerk (orgel), piano, strijkers, fluiten, een koor, koperblazers en een basgitaar. Ik speel graag was koralen, koormuziek of barokachtig, wat me zoal invalt. Ik maak daarbij gebruik van een Yamaha keyboard om het geheel te bespelen.

Mijn eerste vraag zou zijn (maar op welk forum?): waar vind ik VST instrumenten die kwalitatief wat beter zijn dan de (gratis) VSTi's die ik nu bij elkaar gesprokkeld heb. Uitzonderling overigens voor de Hauptwerk.dll, waarop je heel goed verschillende prachtig gesampelde orgels (o.a. van de Madeleine in Parijs) kunt bespelen.

Vriendelijke groet,

Cees van der Waal sr
 
hoi,
deze gebruik ik , naast de door jou genoemde.
http://www.sampletekk.com/products.php?cat=47
och echt blijft toch echt....
desalniettemin klinken ze heel acceptabel.
ook gebruik ik kontakt ( sampleplayer en sampler ) van native instruments, in de zomer ( nu vaak in de aanbieding, en ook voor weinig meer als onderdeel van ni komplete: veel waar voor weinig geld, diverse instrumenten ) en oa bidule om een en andere vst te koppelen .
de geluidskaart ( rme in mijn geval ) en de speakers/versterker blijven natuurlijk ook altijd punten van aandacht.
ook is het registreren ,vind ik, vaak wat lastiger. maar los van dit allesheb ik een aantal aardige orgels, piano's harmoniums etc in een laptop
 
Laatst gewijzigd:
Kijk voor koren eens naar eastwest symphonic choirs
 
gepensioneerd patent professional. Heb enige tijd geleden VST technologie ontdekt.

Je schrijft het alsof jij de bedenker bent van het VST format :P

Welkom anyway :D
 
Je schrijft het alsof jij de bedenker bent van het VST format :P

Welkom anyway :D

Ja, je hebt gelijk, daar lijkt het op. Maar het staat er niet en het is natuurlijk ook niet zo :-)

Hoe zou ik overigens in aanraking kunnen komen met iemand die interesse en ervaring heeft in resp. met soortgelijke muziek als ik (kerkmuziek etc.), gebruikmakend van VST?

Cees sr.
 
in welke regio woon je eigenlijk ?
 
Welkom Cees,

Zelf ben ik wat betreft klassieke instrumenten nog steeds heel tevreden over Miroslav Philharmonik van IK Multimedia.
En die is nu supergoedkoop: http://www.thomann.de/nl/ik_multimedia_miroslav_philharmonik.htm
toen ik hem kocht was het pakket nog bijna € 400.
En de link naar de productpagina: http://www.ikmultimedia.com/philharmonik/features/

Veel plezier op het forum en misschien ook wel met Miroslav Philharmonik!

Welbedankt voor je nuttige reactie.

Ik kwam ook nog "GARY GARRITAN PERSONAL ORCHESTRA 4" tegen. In prijs maakt het weinig verschil met "Miroslav Philharmonik". Kun je iets zeggen over de verschillen tussen beide?

Kun je de Miroslav Philharmonik software ook als VST gebruiken en deze, d.m.v. een VST host (ikzelf gebruik Cantabile Solo) combineren met andere VST plugins (bijvoorbeeld de pijporgel plugin Hauptwerk.dll)?

Cees
 
Hoi Cees,

Ik heb toen van beide beluisterd wat ik kon vinden wat betreft demo's op de website van Best Service. Ik vond toen van vele pakketten Miroslav toch wel het mooist klinken. En ik denk dat ik de kwaliteit van de sounds deels wel goed kan beoordelen met in het grijze verleden een aantal jaren ervaring op viool.

Miroslav is ideaal geschikt binnen een VST Host, of DAW. Cantabile ken ik niet, maar als je Hauptwerk erin kunt draaien, kan Miroslav er ook in draaien. En dan gewoon naast elkaar verwacht ik. Maar dat hangt dus van Cantabile af. In een grote DAW zoals Cubase kun je het echt optimaal gebuiken met 16 sporen tegelijk per geladen VST, en die kun je ook nog eens meermaals laden, dus eigenlijk ongelimiteerd wat betreft aantal tracks. Maar dat is dus in Cubase en vergelijkbare programma's.
 
Back
Top