Mogguh, bij deze stel ik me effe voor .

Cup-a-Core

PuiNZooi
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
37
Locatie
Zaandijk
Hoi Hoi

Ik zal me hier ff voorstellen.

Ik ben Lesley, kom uit Amsterdam/Zaandijk en draai ong. 10 jaar. (industrial/UK-Breakz)
Vanaf me 13e tot ong. me 20ste heb ik altijd dag en nacht muziek gemaakt. Was echt een tracker junkie, veel tracks mee gemaakt.

Nu 10 jaar later is het weer begonnen met kriebelen en heb daarom me oog laten vallen op de Elektron Machinedrum. Dat geklik met de muis en gekut met vst's liggen me gewoon niet :) Lig veel liever op de bank met me kat en een drum computer op me schoot.
Vandaar me aanmelding hier.
Ik hoop hier heel wat wijzer te worden aangezien ik nog nog een behoorlijke noob ben met hardware.

Groetjes
 
Thnx!!! Heb al veel filmpjes gezien en weet inmiddels wat er allemaal mee mogeljik is.
Dat ding is uitermate geschikt voor wat ik wil :D
Het zal alleen ff tijd kosten voordat ik hem helemaal door heb.
Ik twijvel ook nog tussen de non UW en de UW versie. Prijsverschil is nogal groot.
 
Als ik je een tip mag geven, ga zeer zeker voor de UW versie. Ik heb mijn mk1 machinedrum geupdate met een +drive en dat was het meer dan waard!!

Mocht ik nu in de markt zijn voor een MD dan had ik deze zonder na te denken gekocht:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143053&highlight=machinedrum

Moet wel wat van de prijs af..

Neem ook even een kijkje naar de Octatrack, weer een ander beest! Een sampling beest wel te verstaan.
Zitten nog wat bugs in, ik wacht ff op OS 1.0, dan ga ik hem kopen.
Ook de sequencer heeft fijne updates gekregen:
- Verschillende lengte per track
- Microtiming (mis ik zeer zeker op mijn machinedrum)
- Rest voor specs, check elektron site
 
Die UW versie wil ik inprincipe ook, maar vind 1200 teveel. Ik heb gisteren op een advertentie gereageerd voor een nieuwe UW+ mk2 voor 830 euro, ik was alleen 2e :(.
Ze zijn vaker tekoop aangeboden voor rond de 900 euro dus ik wacht nog effe tot ik weer een goede aanbieding voorbij zie komen.

Denk dat ik hierna voor een Virus B ga. Daar zit ook wel bruut geluid in.
 
Welkom!
 
Back
Top