Software uit het buitenland gebruiken.

MustaHHMusic

Nieuwkomer
Lid sinds
13 juni 2011
Berichten
4
Beste forum,

Dit is mijn eerste post op het forum, dus mocht er al een post bestaan die dit onderwerp behandeld dan zou ik daar graag naartoe willen worden verwezen.

Ik gebruik momenteel een Macbook Pro 13'' met 2,7 GHz Intel Core i7 en 4 gb ram waar ik Logic Studio op draai.
Nou ben ik zelf geïnteresseerd in het aanschaffen van NI Komplete 7 en East West HD Composers Collection. Het feit is echter dat allebei de pakketen erg duur zijn.
Ik heb geluk dat ik volgende maand bezoek krijg van mijn familie uit Canada. Ik heb op internet gekeken en ik zag dat als ik het door hun laat aanschaffen in Canada en het als bagage laat meenemen naar Nederland het ongeveer 400 euro gaat schelen in de prijs.

Mijn vraag is echter of dit wel slim is, en of ik dan niet voor problemen kom te staan. Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik het dus graag.
 
400 Euro? Voor allebei pakketten? Dat is nogal wat. Weet je zeker dat dit het bedrag is? Komen er geen bedragen bovenop?

Ik kan je verder niet helpen :P
 
Zoiets moet je Canadese familie gewoon aangeven bij de douane; het is ruim duurder dan wat je belastingvrij mag invoeren. Vervolgens klatst er nog even BTW en invoerrechten overheen en gedoe voor je familie. Dan kun je ze het net zo goed laten opsturen. Of gewoon zelf bestellen.
 
of je stopt de dvd's gewoon tussen de muziek cd's en geeft niks aan. op eigen risico natuurlijk.....
 
Zoiets moet je Canadese familie gewoon aangeven bij de douane
pakketjes uit Amerika wordt door de douane steekproefsgewijs gecontroleerd.. (you win some/you loose some)

ik zou het pakketje stilzwijgend als kado meenemen.....
een Levi's broek kost in de VS amper $70 en hier mag je ruim euro100 betalen...
als consument mag je toch ook wel eens een voordeeltje hebben of draait het alleen nog maar om economische groei en het wegwerken van het begrotingstekort?

mocht de software niet werken, wat mij niet lijk, kan je altijd via de mail contact met de fabrikant opnemen en de licentie laten overzetten op een europese of Nederlandse.....

kijk in ieder geval voor de FAQ/knowledge base op de website van de fabrikant....
daar zal ongetwijfeld iets vermeld staan over versieconflicten ....

veel plezier op het forum, met het programma en de voordelige dollar/euro koers :okdan:
 
Bedankt voor de reacties :). Ja mijn idee is ook om het door mijn familie als kado te laten menemen. Of ze vouwen de doos in en de boekjes en dvd's stoppen ze bij hun bagage. Zoals sms303 al aangaf, maak ik mij meer zorgen dat de software het straks niet doet vanwege bepaalde verschillen tussen Amerikaanse en Europese licenties of software. En tussen de FAQ op de websites van de fabrikant kan ik niks hierover vinden.
 
Normaal zou ik trouwens niet zoveel moeite doen voor software, en het gewoon hier in Nederland kopen omdat het anders teveel rompslomp is. Maar aangezien mijn financiele situatie mij op het moment niet toelaat om investeringen te doen denk ik aan deze optie.
 
Zal het niet helpen om het pakketje geopend in de koffer te hebben, is dan geen handelswaar meer, natuurlijk niet aangeven bij de gehate Douanemaffia kan ook wel helpen.....
Helaas kan ik soms niet anders maar hier in Hongarije betaal ik 25% belasting over het aankoopbedrag plus transport, hier bovenop komt ook nog eens een verwerkings fee plus een lange rit naar het douane kantoor wat mij leert om zeer creatief te wezen met invoerrechten omzijlen.
Mag niet maar ga geen twee keer belasting betalen wat ik nooit meer terug krijg.
Bekijk even de website van de douane wat de regels zijn, misschien kan je ze ontwijken (zo werken advocaten ook namelijk) ......succes en veel plezier van je aankoop :)
 
Volgens mij is dat niet de zaak van de fabrikant waar je je software hebt gekocht. Anderzijds check even of het de moeite is. Ik zie in Du toch ook prijzen van 715,- voor East West HD Composers Collection (1Tb [!]hard drive versie) en Komplete kost zo'n 465 euro.
 
Laatst gewijzigd:
als ik even goolge kom ik op 649.00 CAD = 460.674 EUR voor Komplete 7
is in NL 469 euri dat scheelt toch niet gigantisch?
 
Nou ik heb het aan mijn neef gevraagd die daar woont en zelf muzikant is. Het schijnt dat hij daar in een winkel maandelijks zoveel koopt dat hij enorm veel korting krijgt. Hij kan het pakket voor 350 dollar krijgen, wat 250 euro wordt. Dat scheel voor mij de helft dus. Over de Composers Collection van East West moet ik echter nog nadenken omdat het niet veel gaat schelen. Op de link van de douane die DJB heeft geplaatst staat dat je tot een waarde van 430 euro belastingsvrij mee mag nemen uit een niet-EU land naar NEderland. Dat zit dus wel goed.
Ik moet nu alleen nog uitvissen of er geen problemen zijn mbt het gebruik van Amerikaanse software met Europese software..
 
of je stopt de dvd's gewoon tussen de muziek cd's en geeft niks aan. op eigen risico natuurlijk.....

Juistem, zoveel mogelijk verpakkingen e.d. wegmikken zodat het lijkt alsof je die spullen al lang in je bezit hebt. Je neemt toch ook een koffer met kleren mee de grens over die je in je eigen land hebt gekocht? :)

Je kan de manual altijd later op laten sturen... een eventuele licenser kan je als zijnde usb stick in je portemonnee stoppen.
 
Nou ik heb het aan mijn neef gevraagd die daar woont en zelf muzikant is. Het schijnt dat hij daar in een winkel maandelijks zoveel koopt dat hij enorm veel korting krijgt. Hij kan het pakket voor 350 dollar krijgen, wat 250 euro wordt. ..

relaxt
 
verschil in software zal er niet zijn hoor.... Windows of OSX is toch overal hetzelfde
 
Qua Software zelf maakt het niets uit uiteraard,
Ik zou de dozen lekker daar laten, en vragen of ze de handleidingen opsturen met snail mail.
En de CD's meenemen.
 
Back
Top