RedRain(Zang naar gitaar/4-6de)

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Halle mede forum mens
Ik had beloofd om zandkoekjes te bakken deze week en doe dat dan ook

Dit nummer is anders dan je misschien gewent bent
echt een experiment
Alla Gijs de Mik

De zang mag nog wel een keer overnieuw opgenomen worden doordat je helaas ook de galm van de kamer hoort(word nog aan gewerkt)
Verder zingt de dame in kwestie mooi maar heb toch ff flink de boel aan gepast door middel van een tune plug-in

De maaten zijn ook wat aan de apparte kant namelijk 4 op 6

Geeft wel een lekker vibe aan het geheel

Voor de rest gaat de zang stem over in een electris gitaar geluid neen ik kan geen gitaar spelen
dit is de zang compleet bewerkt met fx

Nou veel luister plezier en ik ben benieuwd naar jullie feedback
Ook moet ik het liedje nog goed afstellen dus het word een vervolg project
Groetjes Gijs de Mik
 

Attachments

  • GijsdeMik-Redrain feat Ananda (test).mp3
    6 MB · Bekeken: 46
He Gijs,

Lekkere track, een paar dingen vallen me op in de mix:

- de bass synth kan wel wat laag gebruiken, staat verder wat buiten de mix
- de vocalen zijn ver naar achteren gemixed. Ik vind het idee wel erg leuk. Alle vocalen zijn nu behoorlijk gespreid over het stereobeeld. Kies een set vocalen als lead en mix die in het midden, met een eq setting die in your face is. Mix een andere set met wat meer reverb, iets hoog eruit, en meer stereo. Zo krijg je een mooie lead en ruimtelijke vocalen.

Denk dat dat deze track goed zal doen. Wel goede ideeën!
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacaties erg tof om te hooren dat het in de smaak valt :)


ik zal de lead vocal wat strakker in de mix zetten, trouwens ananda moet deze eigenlijk nog een keertje inzingen aangezien ze de maaten nogal lastig vond en omdat je helaas de kamergalm hoort in de opnamen mischien dat het daarom zo ver op de actergrond staat


@nakken7

Ik zal de mix wat beter doen, helaas moet dit met een koptelefoon aangezien ik op dit moment nog aardig wat galm in me kamertje heb, als het goed is komt maandag de foam spull binnen hoop dat het hiermee weg gaat

dus de afmix word of met een koptelefoon (hou ik eigenlijk niet van)
of ffies wachten tot maandag


ik hou jullie op de hoogte
Groetjes Gijs de Mik
 
Erg leuk nummer. Tof effect op de vocals in het begin. Persoonlijk vind ik niet dat ze echt te zacht staan. Het heeft wel iets en vocals moeten imo niet steeds het epicentrum van een track zijn. Vocals naar voren mag, maar hoeft niet. Bas mag idd wat meer in het laag gaan.

Ik zou er zelf wel even een rustmoment inbouwen waarop de "gitaar" en de lead synth even een time-out nemen en waarop enkel de vocals en wat periferie klinken met even wat rust in de hogere frequenties. Anders kunnen die soms misschien wat te druk worden na een tijd en na de x-de luisterbeurt. Hoeft niet lang te zijn, maar ik denk dat dit wel een verbetering zou zijn. Misschien ook nu en dan wat zware (gated?) reverb op de snare? Het is maar een ideetje. Boem Tscchvvvv Boem Tsschvvv?

Maar alles bij mekaar is dit een track die er staat. Doe zo verder :okdan:
 
dus de mix iets straker
de vocal iets meer in het midde, word volgende week ingezongen
wat meer afwisseling in de bass

gate snare (goed idee!!!)

iets langer nog mischien???

Ik ga er mee bezig :D

Bedankt voor de leuke reacties :okdan:
 
Lekker hoor. Ik hoor wel een beetje Royksopp achtige taferelen terug. Erg fijne sfeer zet je neer. Opmerkingen aan de mix, anders dan die hier al gegeven zijn, heb ik eigenlijk niet echt. Misschien wel lekker op de gitaarlead achtige synth gewoon nog een oktaaf naar beneden erbij gooien. Wordt-ie lekker dik.
 
Erg lekkere track, inderdaad de vocals kunnen iets naar voren komen (misschien nog een "vocal laagje" in het midden, niet heel sterk maar toch). Verder heb ik met plezier beluisterd. Ga zo door!
 
+1 vocalsnaar voren, "analog fart" sound naar achter, verder fijne track
 
Back
Top