Micromodular Editor en Windows 7

ronk

luiddruchtig lid
Lid sinds
29 april 2004
Berichten
38
Locatie
Ehv
Hallo,

Ik heb een nieuwe PC met Windows 7 Home gekocht. Ik probeer hierop de Nord Modular Editor V3.03 voor mijn MicroModular aan de praat te krijgen, maar to dusver zonder veel succes.
De Midi in/Outs werken van de Micromodular werken, d.w.z ik kan midi commands met mijn master keyboard naar de Micromodular sturen via een DAW (Reaper).

Maar de PC In/Out bussen voor de Sysex commands van/naar de Editor app lijken tot dusver te weigeren. Omdat ik heb gelezen dat de PC In/OUts en MIDI In/Outs niet op hetzelfde device mogen zijn aangesloten, heb ik de MIDI in/OUT van de MicorModular p mijn ESI M8UXL USB interface aangesloten en zijn PC IN/OUTs op een Midisport 2x2 USB midi interface. Beiden USB interfaces worden herkend door mijn PC en ook door de Modular Editor software (ik kan ze selecteren in het MIDI setup scherm van de applicatie).

Toch werkt het niet. Mijn vraag is dus: is het iemand gelukt om de Nord Editor applicatie wel met Windows 7 drivers etc. aan de praat te krijgen en zo ja: hoe dan?
Elke tip is welkom, want mijn Micromodular is zo gedegradeerd tot een simpele preset player en dat is niet de bedoeling....

Bij voorbaat dank

ronk
 
Ik ken de laatste truukjes enzo niet omdat ik al een tijdje de claccis editor niet meer heb gebruikt maar ik vrees dat je bij dit project terecht gaat komen. Een platform onafhankelijke Java editor voor de classic modular serie. Jammer genoeg zit er de laatste jaren ook geen verniewing meer in dit project dus een perfect alternatief is het ook niet.

Absoluut niet 100% maar beter dan 0%.
 
ik heb een nord modular gehad. De 3.03 OS en editor deden het prima onder Windows 7. Geen extra drivers nodig gehad.
Maar let op je midi device. Bij mijn "standaard" USB-midi kabel viel de verbinding vaak weg. Toen een Cakewalk usb-midi interface gekocht. Dat ging goed :) Probeer anders eerst de editor aan de zetten en dan pas de power van je Modular. Misschien pakt de editor hem dan beter op
 
PS: er schijnt ook een Windows 98 modus in Windows 7 te zitten.
 
Bedankt voor de tips. Ik ga nog eens proberen om de Clavia Editor aan de praat te krijgen onder Windows 7 en heb als alternatief ook Nomad gedownload. Overigens verwijst Clavia support ook naar deze freeware editor als alternatief voor de Editor onder Windows 7....
 
Hallo,

IK heb nu een Emu kaart met midi in/out in mijn PC gezet om een directe verbinding tussen mijn MicroModular en mijn PC te leggen i.p.v via USB.
Helaas: de Modular Editor 3.0.3 van Nord blijft weigeren op te starten (alleen splash scherm wordt getoond met een "zandlopertje") en de Nomad Editor loopt vast met een java exception.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Mijn Micromodular heeft ook OS 3.0.3, dus dat kan het m.i. niet zijn. Enige tips over hoe de MicroModular hardware en software omgaat met Window 7 64 bits, of is dit een hopeloze onderneming en is de Nord Modular nu gewoon verouderd.
Dat zou m.i. jammer zijn...
 
Hmm, ondanks de tips werkt de Nord 3.0.3 nog steeds niet op mijn Windows 7 PC.
Ben dus maar weer begonnen met pogingen om Nomad freeware editor aan de praat te krijgen. Maar ook die herkent de Micromodular niet.
Als "synth" lijk je ook alleen de Nord Modular (met 4 slots ipv 1) aan deze editor toe te kunnen voegen.
Heeft iemand tips hoe je de Nomad editor configureert voor de MicroModular i.p.v de Modular?

BVD
 
Back
Top