• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[TR] hi-end Technics Reel to Reel deck en KEF speakers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.516
Locatie
Bij Herentals, België
Omdat ik de studio iets anders in ga richten, zijn volgende items te ruil:

1) een paar Kef Reference 102 speakers. Inclusie kube. Inclusief frontjes. Zelfs inclusief originele doos. Deze zijn echt mint! (de doos iets minder ;-)). Technisch ook helemaal perfect, units zien er als nieuw uit.

Ik kreeg er geen mooie foto van gemaakt dus ze zien er op foto was slonzig uit, maar ze zijn echt prachtig. Zowel hout als doek. Ik denk dat je ze nieuw soms mnder mint kocht dan dit.

2167163100103382518S600x600Q85.jpg


2) een Technics RS-1500 US Tapedeck. Supergoed tapedeck met kneiter van een vliegwiel, enorme direct drive motoren en quartz lock.

2 track record 4 track playback tapedeck, dus met RP-2224 koppenunit. Inclusief 2 Technics reel spacers. Exclusief de spoelen en hubs die je op sommige foto's ziet; die gebruik ik nog voor mijn andere tapedeck in de "studio".

Zeer complete uitleg:

Technische staat: alle functies werken. Koppen zien er nog lang niet op uit. Rubbers zijn nog soepel. Playback en opnemen getest. Alle lampjes branden. VU meters wapperen vrolijk. Tellersnaar mag misschien eens vervangen worden, want bij spoelen loopt die wat fout (slip). Intern ziet alles er origineel uit. Zoals gewoonlijk probeer ik zo compleet en eerlijk mogelijk te zijn in de ze omschrijving, waardoor het soms wat minder fantastisch klinkt dan een "eufemistisch/positief ingestelde verkoper" maar je als koper dus wel weet waar je aan toe bent.

Optische staat: niet concours, maar het frontpaneel is netjes. Achterkant ook OK. Op de bovenkant wat krassen, een deukje en iets doffer uiterlijk. Inclusief originele zijpanelen. 1 knop is niet origineel (zie foto). De rechter reel clamper (trident) is gebarsten in het deel met de ribbeltjes waar je hem vastneemt (zie foto). De klemmende werking is echter nog perfect; met de veer en het deel met de 3 vleugeltjes is niks mis. Dus als je van die snelle hubs gebruikt, heb je hier nooit last van. En anders is het even zoeken hoe je de clamper naar voren trekt, maar verder is dit dus zonder gevolg.

Verder spreken de foto's wel voor zich denk ik. De witte spikkeltjes die je hier en daar op het front en de reel spacers ziet, zijn stofjes. Ik weet niet hoe sommigen dat doen om te fotograferen zonder enig zichtbaar stof (ja ok, als ze photoshoppen :-))

2672227420103382518S600x600Q85.jpg


2371054640103382518S600x600Q85.jpg

rechtse knop is niet origineel

2296582320103382518S600x600Q85.jpg

uiteinde van de reel clamper (waar je hem vastneemt) is gebarsten (er zit nu een tapeje rond), maar hij klemt nog als de beste

2831424710103382518S600x600Q85.jpg


2494384200103382518S600x600Q85.jpg


2333053960103382518S600x600Q85.jpg


2838644710103382518S600x600Q85.jpg



Ik zou deze apparaten bij voorkeur ruilen. Ik heb interesse in onder andere oude (analoge) synthesizers als MS10 of een Solina String Ensemble, ook interesse in een koppeltje Yamaha NS-10m speakers of Tannoy System 8/800. Of een offer I can't refuse. Hoe we alles regelen qua bijbetaling van mijn of jouw kant, welke (combi van) apparaten geruild wordt, hangt uiteraard af van je voorstel

Dit forum vraagt een prijsopgave, wat ik zeer lastig vind bij deze apparaten en bovendien wil ik ruilen. Het komt erop neer dat je een ruilvoorstel doet dat mij moet overtuigen. Als we dan toch getalletjes moeten plakken: 600 voor het tapedeck en 350 voor de speakers. Maar pin je hier niet op vast, dit is gewoon om de vrinden mods tevreden te stellen ;-)
 
*bumpje*

Het is nu wel duidelijk dat je op de vrijmarkt geen Technics tapedeck hebt gevonden. :) Iemand nog een leuk ruilvoorstel voor de RS-1500 en/of de Reference 102 speakers?
 
De 2 track/ 4 track switch van de Technics moet ook vervangen worden. Dit is een standaard 2 polige 2 standen schuifswitch; niks specifiek voor dit deck ofzo.

Maar het drukt de prijs wel lekker. :) Daarom mag de Technics naast een mooie ruil ook weg voor 400€.

De KEF speakers mogen weg voor 350€ of ruil voor paartje NS-10M.
 
KEF Reference 102 speakers in nieuwstaat: 1 op 1 ruilen voor Yamaha NS-10M of 350€

Technics RS-1500 tapedeck: slechts 375€ cash, of ruilen (eventueel met een centje links of rechts) tegen:

-Solina String Ensemble Mk1
-Roland RS-202
-eventueel andere stringsynth
-Juno 6
-Polysix
-MS10
-Yamaha NS-10M
-space echo (versie met tape)
-... doe maar een leuk voorstel!
 
Technics is gereserveerd!

KEF speakers zijn nog te koop/ruil.
Ook te koop/ruil: Tascam 32 tapedeck, werkt perfect. Inclusief de originele 19" rackflappen en verrijdbare tafel waarhij onder een hoek in gemonteerd kan worden. 290€

Als de Technics verkocht is en ik foto's van de Tascam 32 heb, zal ik die netjes presenteren. Maar je weet dan toch alvast dat hij te koop is. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top