Waves OneKnob Series

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.563
Locatie
Oosterhout
http://www.waves.com/content.aspx?id=11575

Waves Audio announces the new OneKnob series, a set of seven plugins, each of which provides a particular effect controlled by a single knob.

  • Brighter
  • Driver
  • Phatter
  • Filter
  • Louder .
  • Pressure
  • Wetter

phatter.jpg
 
Aan de ene kant geniaal maar op het moment dat het resultaat net niet naar je zin is ook direct weer zinloos.
Ben wel benieuwd hoe vaak het resultaat precies is wat je zoekt......
 
oneknob-louder-header.jpg


Ik wist niet dat je tegenwoordig voor € 57 in een handomdraai de oorlog kon winnen ...
 
Ze klinken er goed en erg muzikaal, ik vind ze erg bruikbaar voor meer sound sculpting-achtige dingen. Er zit wel een hoop logica onder die ene knop heb ik het idee.

Het zijn wel plugins die iets afwijken van de reguliere doelgroep van Waves. Dit zijn meer creatieve plugins dan echt uitgebreide tools om je mix mee te verbeteren.
 
Dit is nou echt ideaal voor alle synthforum "beterweters". Draai de knop, en gas dr op...

Brighter > Ik ben te lam om t hoog op mn eq bij te draaien
Driver > Ik weet niet wat een distortion is, en kan m niet gebruiken na behoren
Phatter > Ik weet niet wat compressie is
Filter > Ik snap de echte filter plugins niet
Louder > Platcompressen lukt niet
Pressure > Ik ben te lam om t laag goed te eq'en
Wetter > Ik snap niks van lichte reverbs

Ik ga t pakket halen! grote stappen snel thuis, en de demo's klinken vrij redelijk.... hahahahaha
 
Dit is nou echt ideaal voor alle synthforum "beterweters". Draai de knop, en gas dr op...

Brighter > Ik ben te lam om t hoog op mn eq bij te draaien
Driver > Ik weet niet wat een distortion is, en kan m niet gebruiken na behoren
Phatter > Ik weet niet wat compressie is
Filter > Ik snap de echte filter plugins niet
Louder > Platcompressen lukt niet
Pressure > Ik ben te lam om t laag goed te eq'en
Wetter > Ik snap niks van lichte reverbs

Ik ga t pakket halen! grote stappen snel thuis, en de demo's klinken vrij redelijk.... hahahahaha

Tja, of je vind 't belangrijk om te laten merken dat je alleen maar met niet-simpele plugins moet werken om slim te zijn? LOL

Natuurlijk zijn die mensen er. Maar als ik naar mezelf kijk, ik weet echt wel hoe plugins werken, heb er ook genoeg en weet ook waarom ik een bepaalde comp of EQ nou wel of niet moet gebruiken. En toch, vind deze serie eigenlijk wel erg geinig. Met name tijdens het productie / sound design stuk pak ik ze d'r al regelmatig bij en ze zijn natuurlijk een stuk minder handig in het mixen waar je veel meer controle wil.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Als het niet voor jou is, dan niet. Wil niet zeggen dat iedereen die ze wel wil en kan gebruiken meteen iemand is die nergens verstand van heeft.

Dat ik weet hoe ik auto moet rijden, wil niet zeggen dat ik nooit op de fiets stap.
 
Laatst gewijzigd:
Plug-ins met 1 knop vind ik nou niet echt het voorbeeld van 'creatieve' plug-ins, maar goed. De klank is wel best ok in die filmpjes.

Goed, misschien heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Het gaat natuurlijk niet om de creativiteit van de plugin, maar meer in welk gedeelte van het muziek maak proces je ze gebruikt. Dit zijn nou niet echt plugins die je in het mixen snel zult inzetten, maar die zich wel lenen voor gebruik in bijvoorbeeld het maken van een bepaald geluid dat je in je track wilt gebruiken. Synth, bas, drums, whatever.

Vooral als je veel met samples werkt zijn ze handig om snel een meer eigen geluid te geven aan audio materiaal.

Althans dat is waar ik ze momenteel voor gebruik. Als 't niks voor je is, dan is 't niks voor je natuurlijk. Maar om nou iedereen die ze wel gebruikt een 'simpele ziel' te noemen vond ik ook wat kort door de bocht.:okdan:
 
Tja, of je vind 't belangrijk om te laten merken dat je alleen maar met niet-simpele plugins moet werken om slim te zijn? LOL

Natuurlijk zijn die mensen er. Maar als ik naar mezelf kijk, ik weet echt wel hoe plugins werken, heb er ook genoeg en weet ook waarom ik een bepaalde comp of EQ nou wel of niet moet gebruiken. En toch, vind deze serie eigenlijk wel erg geinig. Met name tijdens het productie / sound design stuk pak ik ze d'r al regelmatig bij en ze zijn natuurlijk een stuk minder handig in het mixen waar je veel meer controle wil.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Als het niet voor jou is, dan niet. Wil niet zeggen dat iedereen die ze wel wil en kan gebruiken meteen iemand is die nergens verstand van heeft.

Dat ik weet hoe ik auto moet rijden, wil niet zeggen dat ik nooit op de fiets stap.

Even voor de duidelijkheid: Ik ga t echt kopen, want dit is zeker de moeite waard. T is alleen een wat luie manier van werken, that's all. Maar als ik hiermee tijd kan besparen, is t de moeite waard, toch?
 
heb ze zojuist getest met een lead uit sylenth1. Melody is van Noisecontrollers.
1 = zonder fx (4x 8 tellen)
2 = Brighter
3 = Brighter + Filter
4 = Brighter + Phatter

De Brighter doet opzich goed zn werk maar de rest vindt ik niet zo bijzonder.
 

Attachments

  • oneknob_defqon2011.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 77
Back
Top