geluiden importeren via diskette

lijkt wel of ze een houdbaarheidsdatum hebben,
bij mij doen ook sommige floppy's opeens niks meer...

tenminste floppy's , dat zijn eigenlijk toch die hele grote en dunne ?
die zijn ook echt floppy
 
De naam floppydisk is juist voor alle typen ;) idd afkomstig uit het engels en de oudere typen namelijk 8" en 5 1/4"
Dat waren helemaal grafdingen, je legde ze wat te dicht bij je monitor speakers en het was al klaar...errortje hier,,,errortje daar....opnieuw formateren dan maar :peukie:

Latere typen nm de 3 1/2" was de magnetische flopschijf wat beter beschermd.

Eerst had je de 2DD (double sided, double desity) in synths en pc's meestal op 720kb geformateerd.

Later had je de 2HD(Double sided, High Density) meestal op 1,44mb geformateerd.
Deze laatste gebruikt de trinity.

Floppydisks zijn onbetrouwbaar en hooguit 5 jaar goed. (soms werken ze nog na 25 jaar maar dat is niet de regel) :erm:
 
Ik heb zonet een graai gedaan in de oude doos met floppys en pas na 3 slechte floppys had ik er een goeie te pakken die nog werkte.
De trinity gaf dezelfde foutmelding als bij jou.

Bij een goede diskette stopt het formateren gewoon na een kleine 2 minuten zonder melding,,,, dan heb je dus een goed geformateerde floppy.



oh oke , dan is me floppy niet goed ,,,had wel weer een poging gedaan maar is niet gelukt,,,

ben naar een kleine plaatselijke muziek winkel geweest , die vertelle me dat ik een floppy moet kopen die niet geformateerd is , want me trinity kom er niet door heen dus , maar de meeste floppys zijn geformateerd, maar hij wist ook niet zeker ,,\


maar zoals u aan geeft kan het dus wel gewoon ,, heeft u gewoon een 3,5 floppy gebruikt ..? (die wel werkte .?)
dan ga ik morgen gewoon wat floppys zoeken en proberen :D

of anders koop ik nieuwe ,,?

iedergeval bedankt dat ik al een stukje veder ben !!
 
De naam floppydisk is juist voor alle typen ;) idd afkomstig uit het engels en de oudere typen namelijk 8" en 5 1/4"
Dat waren helemaal grafdingen, je legde ze wat te dicht bij je monitor speakers en het was al klaar...errortje hier,,,errortje daar....opnieuw formateren dan maar :peukie:

Latere typen nm de 3 1/2" was de magnetische flopschijf wat beter beschermd.

Eerst had je de 2DD (double sided, double desity) in synths en pc's meestal op 720kb geformateerd.

Later had je de 2HD(Double sided, High Density) meestal op 1,44mb geformateerd.
Deze laatste gebruikt de trinity.

Floppydisks zijn onbetrouwbaar en hooguit 5 jaar goed. (soms werken ze nog na 25 jaar maar dat is niet de regel) :erm:


hmm oke want ik probeere het steeds met die 2DD (double sided, double desity) .
maar ik heb dus die 2HD(Double sided, High Density) nodig .?

denk dat ik ze morge ga kopen ..
 
De juiste hebben 2 vierkante gaatjes in de hoeken.
1 ervan kan je open of dicht maken met een schuivertje.
Als je er door kan kijken is hij write protect
Zoals op de foto kan je heb gebruiken / beschrijven.


floppygeneric2.jpg



2dd floppydisks hebben slechts 1 vierkant gaatje:

3%2C5_DD_floppy_%28720_KB%29_front.jpeg



En nog eens de 2 soorten naast elkaar

diskettes.jpg



IBM formatted moet niet veel uitmaken, je formateerd hem gewoon opnieuw in de trinity
 
Floppy's zijn niet zo slecht als floopytousb.net ons wil doen geloven. Je moet ze wel correct behandelen. Ik heb 11 aparaten met een floppydrive (de SY-99 is net verkocht), waaronder de Korg T-3EX en de Triton, maar die werken al jaren naar behoren. In de 22 jaar dat ik met 3.5" floppy's werk, heb ik twee ongelukken gehad en die gebeurden in de eerste vier jaar. Af en toe een backup maken, maar dat geldt voor alle data.
 
Back
Top