[funk] seriously not

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
hier een track die aanvankelijk een jammetje was, maar met hulp van zangeres Sarah (lyrics, melodie) gitarist Alex, en saxofonist Charlie (inspiratie voor de bridge) tot een song is omgewerkt.



als primeurtje zijn alle keys 'virtueel', skarbee rhodes en clav, NI Vintage Organs, verder de gebruikelijke NI battery3, essential bass. Clav loopt door FabFilter envelope follower (dank voor de hulp!!). De dame zingt door een Rode Nt3 in Motu Ultralite, de gitaar gaat door NI Guitar combos
 

Attachments

  • Roald_SeriouslyNotV2_VOCS_GUIT.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 106
Dat hebben jullie mooi gedaan! :)

Lekker nummer, beetje afmix werk nog (uiteraard), maar zéker de moeite, vind ik.

Gewoon een lekker funky nummer dat je live moet horen in een gezellig, beetje rommelig café, onder 't genot van een Whisky (of 3) :okdan:
 
jup, het is de set "tight set" uit Battery3, een hele fijne voor funk. Ik wilde graag een iets meer vintage sound erin, en heb iets ge-eq'ed en nauwelijks reverb erop. Misschien iets te overdreven in de huidge mix. Alles bij elkaar klopt van de mix niet zoveel, maar ik krijg m niet beter. 1 van de problemen is dat de gitarist altijd Telecasters speelt en ik er "een strat van probeer te mixen", denk ik, ik krijg de sound niet voormekaar.
 
Back
Top