Audio Driver Reason 5 voor opnemen

MiDi G

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2010
Berichten
100
Luitjes,
Tegenwoordig kan je opnemen in Reason 5. Ik heb hier een probleem mee.
De driver van de geluidskaart van mijn Acer laptop krijg ik niet werkend voor het opnemen en weergeven met een mic.
Deze driver heeft een dxprimair, dxluidsprekers en mme luidprekers stand, elke stand geeft code rood in reason.
Als ik de Asio4all driver installeer doet ie het wel maar ik vind dit maar een rot driver omdat ie je computergeluiden helemaal overneemt en je niet tegelijkertijd bv een tutorial kan kijken. Zelfs regelmatig ook een overload in de vorm van keiharde ruis gehad als ik met een koptelefoon muziek aan t maken was das schrikken verzeker ik! Weet iemand wellicht een oplossing of betere driver voor dit euvel?
Een bekende van me heeft windows 7 x86 en die krijgt asio4all niet geinstalleerd melding: not supported terwijl de site zegt deze ook te ondersteunen
 
Asio4all is de betere driver die het mogelijk maakt met een lowbugdet geluidskaart toch een lage latency halen. Hierdoor kun je tocht redelijk dingen inspelen met midi.



Zorg eerst dat je in je contropanel in Wndhoos je geluidskaart goed instelt.

Kies daarna in Reason bij de tab audio de ASIO4ALL driver!

Als je geluid dan werkt kun je in reason het kabeltje van input 1 in de sampling input van reason doen.

Als je dan in je handen klapt moet je dat ook zien bij de input vu meters.

nu kun je samplelen. als het geluid kraakt moet je de buffer groote veranderen van asio4all.
 

Attachments

  • reason.PNG
    reason.PNG
    56,3 KB · Bekeken: 93
Back
Top