Moog Little Phatty v2.21 firmware update perikelen

Lauwrence

Anan00b
Lid sinds
17 juli 2004
Berichten
169
Locatie
Voorne-Putten
Hoi allen,

Zojuist eindelijk mijn LP Stage naar de meest recente firmware gekregen, maar niet zonder problemen. Vandaar deze post, misschien hebben anderen er ook wat aan.

Mijn LP zat op firmware v1.03s, gezien de stevige voordelen van de nieuwste v2.21 (arpeggiator om maar iets basaals te noemen) besloten te updaten via mijn Mac, OS X 10.6.5. Sysex Librarian geïnstalleerd en sturen maar. De LP hield er bij stage 1 (van de 5) mee op met een foutmelding "stage 1 error", gevolgd door het verzoek de voeding uit- en weer in te schakelen. Nog eens geprobeerd, no joy. Drivers nagezien van mijn Tascam Fireone MIDI interface, up-to-date.

Vandaag dus maar geprobeerd met een Windows machine (noodzakelijk kwaad). Na wat gepruts met drivers de MIDI interface online gekregen en het pakket van Moog voor Windows geleeched en erop los gelaten > stage error 1, cycle power.

Toen een ouder Moog docje gevonden voor de firmware v2.2 en het progje MIDI-OX. Dat geprobeerd met buffersettings voor Sysex op size/num 1024/256 voor I/O resp. en dit keer kwam de LP tot stage 3 om daar simpelweg te blijven hangen. Voeding uit/aan > data error 3, send firmware sx, dus nog eens geprobeerd > LP komt nu tot stage 5, reboot en komt dan met een data error 2, send....

Uiteindelijk de buffersettings aangepast op advies v/e draadje in het Moog forum naar size/num 512/16 en 128/16 voor In- en Output respectievelijk, vingers en wat meer gekruisd en nog eens geprobeerd. LP komt tot stage 5, reboot en....data error 2. Maar ipv nu de voeding nog eens te schakelen stuur ik de firmware gelijk weer en voila...v2.21 is een feit, de LP is weer online.

Moraal vh verhaal, geduld is een schone zaak en kennis van data transmissie geen overbodige luxe. Doet er uw voordeel mee!
 
Reactie van Moog:

Wow. That certainly is a harrowing tale. I'm just glad it all worked out in the end. I suppose the new v2 firmware was designed with USB in mind and may not click well with DIN. This is good to know so I can warn Stage I users in the future about the possible pitfalls of updating. There is a fail-safe way of firmware updating via JTAG on the circuit board, but it requires buying a $30 DeBug adapter and disassembling the Little Phatty. I'm glad it didn't make it to that point for you.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top