Pseudo vintage & dance

Joep_M

Nieuwkomer
Lid sinds
26 december 2010
Berichten
12
Twee zeer verschillende tracks, door nieuwkomer ik.

Mijn eerste productie is een dansbare plaat geworden, met zowel house als GOA/psytrance invloeden. Het eerste deel van de track verschilt sterk van het tweede deel. Veel niet-subtiele automations in rap tempo.

Mijn tweede werk lijkt geenszins op het eerste. Ik heb geprobeerd met digitale synthesizers een analoge sound te krijgen. Veel ontstemde synths, subtiele automations (oa. op de vibrato rate en depth) en een duistere melodie. Luister maar gewoon.

Feedback is zeker welkom!

Edit: @Keybern: gedaan, goed idee.
 
Laatst gewijzigd:
goh, misschien in je eerste post (nieuwe leden) beter een linkje plaatsen naar deze thread.
Op die manier hou je de reacties ook bij mekaar.

Welkom !
 
Eerste track vind ik echt verschrikkelijk: van de hak op de tak qua opbouw, het gaat alle kanten op en het klinkt
heel standaard allemaal. Maar het is ook niet echt mijn genre moet ik zeggen.

Tweede track vind ik wel lekker chill (heb ik ook helemaal uitgeluisterd, 1e niet helaas).
Denk dat je met je volgende producties beter richting de stijl van de 2e track kan gaan, volgens
mij gaat dat je een stuk beter af.

Qua productie kan ik er niet veel over zeggen aangezien ik hier hele slechte speakers naast mijn pc heb staan.
Suc6 met je volgende tracks!
 
Hi Joep_M,

ff mijn feedback voor je tracks:
1e track: begin tot aan de helf is slecht. vanaf de 2e helf wordt het interessanter maar mis nog een heleboel (eentonig).
2e track: klinkt stuk beter en heb ik ook helemaal geluisterd.

Echter missen beide tracks het allerbelangrijkste wat een track uberhaupt compleet maakt: EQ.
Er is geen bass te herkennen in beide tracks (en dat is voor die 1e toch wel een beetje nodig ;) )

Succes!!

Greetz,
Randy
 
Bedankt voor de opbouwende kritiek en de complimentjes, kan ik zeker wat mee. Duidelijk erg veel verschillende meningen. Had ik ook wel een beetje verwacht.
 
Die eerste...dat is behoorlijk acid-achtig en doet me denken aan 80aum...Digital Boy....1991. :P
Beetje eentonig, maar solide basis...kan meer mee. Het tweede deel is inderdaad interessanter, hoewel je voor dit soort tracks meer mag maximizen denk ik. Die beat mag gemener pompen. ;)

De 'vintage' track is zo bevreemdend dat hij in een context het best tot zijn recht zal komen....in een film met een vreemde-artsy scene ofzo. De klanken zijn een beetje te ziek naar mijn smaak...teveel 'analogue'. ;)
 
2e track vind ik wel geinig klinken.... ook al overtreft de titel de track nog wel een beetje
Maar ja, ik hou ook van wazige herrie enzo.... ;)


ceci n'est pas un pipe :P
 
Eerste track heeft wel potentie naar mijn idee, als je nog wat aandacht besteed aan de compositie en EQ.
Misschien de twee delen wat meer met elkaar mixen en nog wat van die breaks.
 
Back
Top