Moog Prodigy + MFB Step64

elpique

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2010
Berichten
5
Locatie
Maastricht
Hallo, ik kijk al een tijdje rond hier en heb pas geleden een account aangemaakt omdat ik wat meer met synths en midi bezig ben. Eigenlijk ben ik gitarist/zanger maar de laatste tijd ben ik meer vanaf toetsen aan het schrijven en wat electronica aan het gebruiken. Het prikkelt ook om naast mijn (rock) band meer electronische muziek te maken.

Enfin.

Ik had dus al een Moog prodigy en heb een MFB step64 aangeschaft om deze te sequencen.
Dit lukt gedeeltelijk tot nu toe...

Ik heb de Prodigy versie met de CV aansluitingen en een S-trig.

moog_back.jpg


Omdat de Step64 een V-trig uit heeft heb ik de moog een V-trig in gegeven door het volgend in te bouwen. (onderste afbeelding)

moog_trigger-convert.jpg


Deze converter heb ik ingebouwd en intern aan de S-trig gehangen. Achter op de moog zit nu onder de S-trig een V-trig in/out

Dan het aansluiten;
step64 >>>>>>>>>>>>>>>>>>Moog Prodigy
Gate out wit stekkertje "audio out" > V-trig in/out
CV out wit stekkertje "audio out" > kydb in/out

in deze opstelling werkt het perfect, bijna........ alles wordt door de moog getransponeerd met -5

dat is op te lossen door de "osc in" ook cv aan te sturen:
step64 >>>>>>>>>>>>>>>>>> Moog Prodigy
Gate out rood stekkertje "audio out" > osc in

En daar ben ik nu beland. Het werkt, de tuning klopt dus als ik een tweede (soft)synth via midi aan de step64 hang speelt deze dezelfde tonen als de prodigy.

Maar er is een klein probleempje, als ik de osc in gebruik gaan de oscilatoren driften....
Dat maakt deze configuratie eigenlijk onbruikbaar (hoewel het wel lachuh klinkt)
De eerste configuratie (zonder de osc in) werkt wel stabiel alleen met -5 getransponeerd dus daar kan ik sowieso mee werken. Maar toch zou het mooi zijn als ik het op de laatste manier strak aan de praat krijg.
Iemand enig idee of dit op te lossen is?

Ik heb ooit iets gelezen over de driftende oscilatoren van de prodigy maar weet niet meer waar de klepel hangt... Als het strak klinkt met de voltages die van het toetsenbord afkomen zou het ook strak moeten kunnen klinken met de voltages van de step64 lijkt mij..


Cheerio!
 
Back
Top