A4000 / A5000 problemen

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik heb gelezen dat deze samplers erg langzaam zijn in scsi en data transfer (duurt 6 minuten om een 16mb program te lezen/schrijven).
Niet alleen hierin zijn ze langzaam, ze hebben nog een trage OS ook. Sommige zeiden dat het soms een paar seconden duurt voordat dat ding er achter komt dat je aan een knop hebt gedraaid.
Verder las ik dat het regelmatig voor komt dat wanneer je zo'n rotary knop snel naar rechts draait, dat de cursor dan naar links gaat. En dat dit steeds erger wordt naarmate je 'm meer gebruikt (wear).

eigenaren van zo'n apparaat... Hoe ervaren jullie deze problemen?
 
Laatst gewijzigd:
Het operating sytem werkt bij mij ok, behalve als de harde zichzelf weer eens aant refreshen is. Dat scsi verhaal is inderdaad ***, maar met die wachttijden kan ik nog wel leven, de SCSInoise die vrij komt wanneer de a4000 aan mijn pc gekoppeld zit is toch wel het meest vervelend. De sampler zelf is echter zo goed en fijn dat ik met deze mankementen kan leven
 
Mag je nog van geluk spreken dat je geen EX5 hebt. ;)
Die krengen zijn teraag! (64Mb duurt 35-40 minuten!)
En was de A3000 2 niet 2x zo snel als de A3000?

Zover ik weet heeft het te maken met de verbinding waarmee de SCSI interface verbonden zit met de processor. Een seriele verbinding die maximaal 150k/s aankan (tegen 10Mbit SCSI)
Het is zelfs zo erg dat je niets kunt afspelen terwijl je aan het laden bent. (wat de Akai's wel kunnen)

Gelukkig wel 16Mb xtra Flash erbij, dat scheelt als je je apparaat uit moet zetten om te pitten en de volgende ochtend weer snel door kan freaken. Mocht je dat in je Ax000 kunnen prikken, niet schrikken hoe duur, maar wel handig.

Trouwens kunnen die Ax000 ook omgaan met SCSI HD's en tegelijkertijd met PC gebruiken?

Heb zelf moeten hacken op m'n SCSI HD om de FAT16 partitie lees/schrijfbaar voor EX5 en PC te maken.
 
Ben ook een blije eigenaar van een A4000 en heb behalve de trage laadtijden eigenlijk weinig te klagen over deze sampler. (de prijs is tenslotte ook lager dan b.v. de Emu ultra range). En die problemen met die knoppen die ken ik niet. Je kunt met de A4000 Waanzinnig gefreakte geluiden maken en daar gaat het tenslotte om.

Groet,
Ian
 
Nouja, die wachttijden zal ik dan maar voor lief nemen.. maar waar ik mij meer zorgen over maakte waren die knoppen die het steeds slechter gaan doen en dat ze ook een hele andere kant op gaan als dat je wil.
Maar daar schijnen dus niet veel mensen last van te hebben..
 
Ik heb er net vorige week 1 gekocht. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Scsi heb ik nog niet mee te maken gehad, maar ik gebruik toch nooit 60mb piano samples ;).

Als ik m'n S2000 naar de specs van de A4000 wilde upgraden was ik nog meer geld kwijt...dussuh
 
ik kwam iets tegen wat iemand zei maar volgens mij klopt dat niet:

"on the RS, you can have delay, celest and basement reverb, plus a compressor as gobal. And thats it. You can change the variation effect within a section BUT that will affect the rest of the tracks..
as for the A series they work like this...
track 1, you can have distortion, compression, and delay,
track 2, you can have echo, scratch, and aural exciter
track 3, can have tech mod, delay, and dist
And u can route these effects in different ways..."

dus.. heeft die A4k nou in totaal 3 effectenblokken of 3 per track (dus 48 DSP's)?
 
Editor + OS upgraden: Problemen!

Editor + OS upgraden: Problemen!

Argh, op die CD die bij m'n A4000 zit staat geen A4000 editor. :(
Tis trouwens zowiezo al een vage cd, ik moest hem eerst onder de kraan schoonmaken voordat ie het deed. Leek wel of één of andere japanner er cola overheen had gegooid.

inhoud_cd.gif


Wie kan er voor mij die editor ergens online zetten (of mailen). Ik gebruik nu Bzone, maar die is maar tot April geldig en ik wil de originele editor gewoon even proberen (De AN1x editor is bv. perfect).

Is er verder iemand die weet waar ik kan checken welk OS er in mijn A4000 zit? Ik heb hem natuurlijk net gekocht, dus het zou de laatste versie kunnen zijn. Maar op de Yamaha site staat het volgende:

If a version number does not appear when you call up the LOAD-OS screen in DISK mode, the unit's OS version is earlier than 1.50. This program will update the unit to the latest version.

Bij mij staat er nix, dus ik denk upgraden die hap. Mooi niet dus! Hij laadt het OS, dan druk ik op 'yes' om te upgraden en dan doet ie niks...Althans, ik krijg het scherm 'Please wait a few seconds. After all F1 to F6 red lamps stay lighting , please restart '. En voor de rest gebreurd er geen fuck en hij reageert ook nergens meer op!
En waarom staat er in de .zip 2x hetzelfde OS bestand? :stupid

Wat zou het kunnen zijn? Ik heb al het laatste OS, of de flashrom is niet goed, of ik doe iets verkeerd?:o

Bamse, weet jij met welk OS de laatste A4000's worden verkocht?

Maar om even positief af te sluiten, hij klinkt perfect! ;)
 
Dankzij de goede medewerking van yamaha nl, ben ik erachter gekomen dat het probleem in het geheugen zat.

En die editor is een plugin voor XGworks...weer wat geleerd.

Craz, ik had gevraagd of je van m'n laatste post (bovenstaande dus) een nieuw topic kon maken. Maakt nie uit :)
 
Back
Top