Phono ingang versterker accepteert geen verlengkabeltje...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Beste sf'ers,

Wat ik nou toch weer meemaak (tis ook altijd wat :))...

Ik heb een gewone huis-, tuin- en keukenversterker met een phono ingang voor een onversterkte platenspeler.

Nu heb ik mijn platenspelert (Technics SL-D3) aangesloten rechtstreeks op deze ingang, aardekabeltje van de platenspeler naar de versterker en het werkt perfect!

Nu heb ik de platenspeler op een andere plek gezet, dus het audiokabeltje moet verlengd worden. Nou, mooi niet dus. Zodra ik dit probeer gaat de versterker ontzettend brommen (50Hz zoem).

Het vreemde is, zodra ik alleen maar het verlengkabeltje in de phono ingang stop (dus met aan het uiteinde van de verlengkabel helemaal niets), dan gaat de versterker al keihard brommen, zodra ik de platenspelers kabeltje dan aansluit op het uiteinde van de verlengkabel is de brom er nog wel, maar iets zachter.

Het vreemde is dat het ook verschilt per kabeltje. Ik heb namelijk ook tulp-tulp kabeltjes die niet in paartjes gegoten zijn en hiermee lijkt de zoem bijna weg (maar hij is er nog wel heel zachtjes). Met de standaard goedkope tulp-tulp kabeltjes (en contra-tulp-koppelstukjes) is er een ontzettend harde aardbrom.

Het zal wel iets met de aarde te maken hebben, maar de massa's van de SL-D3 en de versterker zijn verbonden. Als ik dit niet doe hoor je een nog hardere knetterende brom.

Verder zijn de apparaten op een niet-geaard stopcontact aangesloten (dit kan ook niet, want er zitten niet-geaarde stekkers aan)...

Hmm... hoe dit op te lossen???
Los phono-voorversterkertje er tussen de oplossing???
 
Maar kun je nog wat leuke sounds maken met die brom? (is toch het synthforum en niet een audio forum ;))
 
Los phono-voorversterkertje er tussen de oplossing???


Lijkt me een dure oplossing. Ik heb op mijn stereo een Pro-ject voorversterker, een van de eenvoudigeren. En die kost al € 99. Maar dan kun je (moet je) wel naar een gewone input van de versterker, en niet de phono input gebruiken. Dit ivm de andere signaalsterkte, de pre-amp brengt hem op line-input signaalniveau.

Kun je niet aan goed afgeschermde verlengkabels komen, of die zelf maken?

En als je de 'minder storende' kabels aansluit op versterker+platenspeler, en dan de aarde van de platenspeler ook weer aansluit, bromt het dan nog?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top