voorstellen en direct een vraag!

Graafmachine

- MPC 60 Pimp -
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
24
Locatie
Amsterdam (Zuid Oost)
Oke,

ik had inmiddels al wel gepost, maar mijzelf nog niet voorgesteld.
Goed, ik ben actief als dj; niet in de house, nee als turntablist (scratchten, cutten jugglen) Mijn voorliefde gaat dan ook uit naar hiphop Jazz en Funk. ik ben onlangs begonnen met prod, maar heb hier vooralsnog bar weinig verstand van.

Ik sta nu op het punt een mpc3000 of een sp1200 aan te schaffen. Oke nu wil ik gaarne twee dingen weten, gelet op het feit dat jullie allemaal kenners zijn;

Ten eerste is het veilig om via ebay.com aan te schaffen? (ik kan een mpc3000 kopen vaniemand die qua stats vrij betrouwbaar is)

Ten tweede; wat is een betere optie de mpc 3000 of de sp1200?. Ik weet dat het samplegeheugen van een sp1200 tegenvalt (volgens mij kun je er geen hele beat mee maken)
Daarentegen is de sound erg vet.
De mpc3000 is erg prijzig, maar daarentegen erg compleet...

Wie helpt me????
 
SP1200 zou ik zeker niet kopen als je nog nix anders hebt..het is een behoorlijk liefhebbers item...volgens mij heeft ie 30 seconden sample-ram......leuk voor erbij maar niet als basis imho..de 12 bits samples van de SP12(00) zijn overigens ook wel behoorlijk te benaderen met de bitrate-reductie die veel samplers ingebouwd hebben

de MPC3000 heeft echt een cultstatus, maar dat betekent niet dat de MPC2000 slechter is..alweer imho....

als ik jou was zou ik even wachten totdat de MPC4000 echt op de markt komt, en vervolgens of een MPC4000 kopen, of een MPC2000XL die dan waarschijnlijk een stukje goedkoper gaat worden.....

als je ook synthsounds en effecten belangrijk vindt kan je ook eens een yamaha RS7000 proberen, die heeft naast een sampler ook een synth en een shitload met effecten, en veel realtime control......evt met een akai SPD16 drumpad te combineren als je je beats wilt drummen met je vingers..al heeft de RS7000 zelf ook 2 rubber pads...

als budget een issue is zou je ook eens naar de korg ES1 kijken.....

maar het allerbelangrijkste: interfaces en klank-karakter zijn erg subjectief gebonden...dus ga naar je plaatselijke muziekwinkel en probeer zoveel mogelijk tijd met de apparaten zelf te spelen om aan te voelen wat je het meest prettig vindt...

succes, Olaf
 
hey welkom !

effe gelijk wat huishoudelijks
probeer je vragen te stellen in het daarvoor bestemde forum
dus vragen over samplers in het forum :
Synth Hardware - Samplers

vragen over Ebay in bijvoorbeeld Marktplaats - Prijsvergelijking
 
Welkom op het forum!

ff over ebay.

Daar is het save, maar 100% gatantie heb je nooit natuurlijk.

Ok lopen er veel gasten rond die 'nieuwe' synths ed aanbieden.

deze zijn wel nieuw, maar die hebben ze zelf bij een andere webshop gehaald en zetten daar nog wat bovenop.
 
Back
Top