Slate Digital Virtual Console Collection

Slate brengt een revolutie teweeg in de In-the-box-markt met The Virtual Console Collection.

attachment.php


De Slate Virtual Console Collection emuleert de consoles van NEVE, SLL & API met inserts voor zowel Channelstrip als Mixbus. De plug-in doet dit dusdanig goed dat we eindelijk verlost zijn van de "harshness" in het hoog, welke kenmerkend zijn voor in-the-box (ITB) mixen. Deze set doet ITB, waar je normaal gesproken zou kiezen voor outboard summing. Het effect is subtiel maar direct waarneembaar en waarschijnlijk voor velen zeer de moeite waard.

Prijs is 199 dollar.


Meer info: Slatedigital.com
 
Last edited by a moderator:
ja, je dient wel een ilok2 te hebben, mensen die de beta hebben aangeschaft hebben deze gratis toegestuurd gekregen.
 
Niet dat ik weet, ik heb alleen nog maar "na" tracks, de VCC usage thread op Gearslutz is toch wel de grootste informatiebron.
 
mm ilok toegekomen en geinstalleerd
blijkt - zelfs met maar 1 instantie open toch vreselijk zwaar op mijn quadcore te zijn
en pc deed nogal moeilijk bij installeren

is enige plugin die er toch geruime tijd over doet om te laden, zelfs omnisphere en dergleijke laden sneller
 
Hoi even een vraag voor de VCC gebruikers en de nieuwste software versie,

Ik las in het oktober nummer van sound on sound de VCC review,versie 3.5, en daar word juist in verteld
dat de VCC erg zuinig is voor de cpu.

Ik vermoed dus dat de nieuwe versie veel zuiniger is en mijn vraag aan jullie is dus,hebben jullie de nieuwste versie al
geprobeerd en is ie nou zuiniger of niet?

Ik heb zelf nl geen ilok2 en die heb je nodig voor de demo.
 
oke thankx
ja in de sound on sound is versie 1.3.5 besproken dus niet 3.5 ,foutje.

Maar je kan nu wel gerust op elk kanaal een VCC zetten zonder cpu stress begrijp ik,dus ook bij jou
Raphie? en gebruik je de vcc nu anders of meer?
 
sinds ik m'n NEVE 8816 heb heb ik VCC niet veel meer gebruikt, maar vandaag even met 1.5 wezen spelen (gisteren uitgekomen en kan op een i7 950 met 16GB idd makkelijk 15 instances op inserts zetten en zelfs nog met 4x oversampled afspelen. Aanrader als je niet voor the real thing wil gaan.
 
Gebruik hem helemaal niet meer (verkocht, lange tijd geleden). Ook de alternatieven niet. Heb nog wel een tijdje Satson gebruikt, maar dan eigenlijk vooral voor de gainstaging en de filters. Eigenlijk vind ik het achteraf toch net zo goed (of beter) klinken zonder die plugins. Anders, maar niet per se minder goed. En dan weegt het 'gedoe' en het CPU verbruik niet op tegen het resultaat. Gebruik nog wel Waves Master Tape, omdat ik dat (ook na al langer gebruik) toch zeker iets vind toevoegen waar ik blij van wordt.
 
toevallig vandaag weer mee gemixt. Wel erg subtiel allemaal. Ik heb meer aan toneboosters reelbus en fabfilter saturn. ik jas hem wel vrij snel in de 6dB drive.
 
Dan kan je Sknote StripBus eens proberen. Die legt het karakter er wat dikker op en heeft ook crostalk settings. Ik vind dat het echt bijdraagt om wat diepte en karakter aan een mix te geven.

En geen Ilok nodig. Oh... en veeel goedkoper natuurlijk.
 
Back
Top