Mixerkeus, bomen en bos

Ik kan er zelf niet over oordelen, nooit met deze gewerkt, maar de VLZ1604 werd 20 jaar geleden weer als 't neusje van de zalm gezien. Kan me niet voorstellen dat het zo'n slechte mixer is...

Ik heb het over de Mackie CR1604, dus een btje miscommunicatie:)
 
Op wat voor manier haalt bijv. zo'n Mackie dan 't geluid naar beneden?
Zit 'm dat in de EQ?
 
De huidige Mackie 1604 (VLZ3 ofzo?) klinkt prima. Een Venice klinkt beter en kost een hoop meer. Er zijn ook A&H MixWizzards 4 groepen maar je hoort mij niet zeggen dat die beter klinken dan een Mackie. De Soundcrafts in deze prijsklasse houd ik niet zo van. Summing box geen optie voor je ? SPL en Tegeler Audio maken interessante doosjes op dat gebied. Die blijven nog een beetje binnen budget.

Je zou ook kunnen denken aan een tweedehands Soundtracs tafeltje....
 
vind zelf de mackie (vlz) ook niet slecht

ik denk dat veel mixers hun prijs te danken hebben aan de kwaliteit van de mic-preamps..dat je dus als synthgebruiker helemaal niet gebruikt meestal.

Enige jammere aan de mackie vind ik de niet zo uitgebreide EQ sectie.. Zou liever 2 dubbele mids zien (4 ipv 2 draaiknoppen)..

oja, en langere schuiven zouden ook aangenaam zijn..
 
Summing mixer heb ik al, het gaat juist om voor m'n daw. Vooral voor de 808909sp1200 afdeling is dat fijn.
 
Heb jij hier ooit een goeie oplossing voor gevonden? Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje (anno 2022)
 
Back
Top