bcr 2000 "vergeetachtig"

eijs83

Nieuwkomer
Lid sinds
5 augustus 2010
Berichten
8
Hee mensen van synthforum,

Heb sinds een week een bcr2000 in mijn bezit om de soft synths in logic pro 8 aan te kunnen sturen. Supermooi allemaal, maar ik krijg hem niet aan de praat. Heb de sysex librarian editor gedownload en de bcr ge-update naar v.1.10, de handleiding 10x doorgelezen en verschillende tutorials gekeken over hoe ik de knoppen van de bcr toewijs aan die van de synths. Via "learn assignment" in logic krijg ik het voor elkaar om toe te wijzen, maar elke keer als ik de bcr uitzet (ook na store te hebben ingedrukt en instellingen in logic te hebben opgeslagen) lijkt deze de instelllingen te "vergeten". Echt heel irritant en kom er dus niet uit!

Iemand die mij hiermee kan helpen?? Zou helemaal top zijn!! (Heb meerdere mensen gezien met dit probleem, maar niemand lijkt een oplossing te hebben, hopelijk jullie wel!!)

Greetz,

Eijs
 
ja 2x op store+ opslaan in logic. Werk trouwens met een macbook pro, misschien dat dit meespeelt?
 
Kan ik helaas niet over oordelen, geen ervaring mee. Worden de instellingen in de BCR correct opgeslagen? Probeer bijvoorbeeld de ledkransweergave eens aan te passen en op te slaan. Zo kun je controleren of de 'store'-functie zelf goed werkt.
 
Dat lijkt me op zich vrij normaal, Cubase heeft dat ook. De software controleert bij opstarten de aanwezige hardware, volgens mij is dat de reden dat de BCR (via USB) alleen herkend wordt als deze aan wordt gezet wanneer de DAW nog moet opstarten. Dit lijkt mij echter niet aan de orde aangezien ts aangeeft wel te kunnen learnen. Of is de BCR via de midi-aansluitingen verbonden met de pc?
 
"store" knop werk in ieder geval :) en het eerst aanzetten van de bcr werkt! Nog ff een vraag, is er de mogelijkheid om sysex bestanden van de logic synths en drummachines via de sysex librarian in te laden zodat je niet alles handmatig in hoeft te voeren?? In ieder geval bedankt voor de tips!
 
Back
Top