Nord Micro Modular probleem

DarkChaos

just music
Lid sinds
24 april 2005
Berichten
745
Locatie
in de Studio
Hallo beste s.f.érs,

Ik heb een tijdje geleden een nord micro modular overgekocht van iemand hier van het forum, echter heb ik zelf iets gedaan waardoor het apparaat niet meer juist functioneert.

Het lijkt wel of er een corrupte patch in slot 1 zit. Zodra ik met de up/down buttons op het apparaat naar patch 1 gaat schiet hij door naar patch 2 en crasht mijn editor software volledig.

Ook krijg ik geen nieuwe patches en/of banken meer ge up of download met de editor software. Als je de patchlist bekijkt gaat na patch 1 alles mis en komt hij ook niet verder meer.

Het stomme is dat als ik het apparaat op patch 2 zet en vervolgens de software opstart dat alles gewoon naar behoren werkt. Ik kan alleen niet naar patch 1 en in/exporteren van patchen/banken werkt dus niet.

Ik heb hem zelf ge-update naar firmware v3.03 en werk met de laatste editor software.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en is het mogelijk:
a. Het hele apparaat te resetten
b. Patch rom memory the flushen oid?
c. Patch te overschrijven of verwijderen op een andere manier dan de editor software?

Mogelijk dat 1 van de bovenstaande items een oplossing zou bieden.

Alvast bedankt voor jullie tijd,
Met vriendelijke groet,

Bastiaan
:)
 
Ik geloof dat de oudste versies van de Micro modular niet de laatste OS update aan konden... uiteraard kan ik dat stukje weer niet vinden op het net, maar ik zou ff proberen de oude OS er weer op te zetten.. mits deze er nog is.

Met vr. gr
(ook) Bastiaan
 
Ik geloof dat de oudste versies van de Micro modular niet de laatste OS update aan konden... uiteraard kan ik dat stukje weer niet vinden op het net, maar ik zou ff proberen de oude OS er weer op te zetten.. mits deze er nog is.

Met vr. gr
(ook) Bastiaan
Helaas, dat is niet waar. De Micro had geen problemen.

Wout
 
Hoi Bastiaan,

Volgens mij heb je de Micro Modular van mij overgenomen.
Bij mijn weten heeft er altijd OS 3.03 op gestaan en staat deze OS ook op de originele CD-rom welke bijgeleverd, dus daar kan het volgens mij echt niet aan ligggen

Al een volledige herinstallatie van software en firmware geprobeerd?
 
Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie,

Heuy: Klopt ik heb hem idd bij jou gekocht, wees gerust ik ben er van overtuigd dat je me een goed apparaat verkocht heb hoor, hij heeft het ook gewoon goed gedaan, ik heb hem zelf gesloopt met het importeren van die patches. Ik heb geprobeerd wat je zei maar dat lukt ook niet, de software zit muurvast zodra ik een patch of een bank naar de micro stuur.

Roland: dat ga ik snel proberen. Hopelijk werkt het!

Ik heb trouwens ook een reactie van de Nederlandse clavia importeur..hij had niet direct een antwoord maar hij gaat het verder uitzoeken.

Tevens heb ik geprobeerd om met nomad die patch te overschrijven, maar daar lukt het ook niet, zelfs bij het opvragen van de patches loopt het patch list venster totaal vast.

Schijnbaar geeft de micro niet de response die de software verwacht otzo.

Ik hou jullie op de hoogte, ga er morgen weer mee verder.


Alvast harstikke bedankt voor jullie support,

Ciao Bastiaan :)
 
Hallo allemaal,

Het is probleem is verholpen :) ik kreeg vandaag een e-mail van clavia, ik heb instructies gehad waarmee ik een service menu kon oproepen. Hierin kan je het complete geheugen dumpen. Ik heb daarna wel weer even het OS opnieuw moeten laden, maar het werkt nu als een zonnetje :)

Clavia heeft me wel verzocht deze handelingen niet op internet te zetten, indien je ook te maken hebt met dit probleem stuur dan gewoon even een mailtje naar Clavia.

Ook jullie allemaal bedankt voor de support.

:mega:

Ciao
Bas
 
Back
Top